det kunde bli oavgjort på så sätt att pölarna tog slut.
Och vad är bra med oavgjort? Hur för det spelet framåt? Egentligen?
Jag kan se att det kan etablera grund för framtida scener, men i praktiken ser jag det som bortkastad tid eftersom man ändå är inne i en konflikt. Och om jag minns PWGE rätt så finns det ingen direkt effekt av ett oavgjort? Så som det är implementerat där (om jag nu minns rätt) så finns det inget regelmässigt stöd för en konsekvens av det oavgjorda. Jonas Ferrys One Can Have Her har också med oavgjorda konfliktutfall, men där ges direkt en effekt av reglerna (spelkorten), vilket gör att det oavgjorda skapar en dramatisk vänding i berättelsen. Utan en sådan mekanism så känns ett oavgjort resultat som ett otillfredsställande blaha-blaha.
Kort sagt - varför tycker du (och andra?) att ett oavgjort resultat är något efterstävansvärt (givet att det inte ges regelmekaniska effekter av det)?
Och vad är bra med oavgjort? Hur för det spelet framåt? Egentligen?
Jag kan se att det kan etablera grund för framtida scener, men i praktiken ser jag det som bortkastad tid eftersom man ändå är inne i en konflikt. Och om jag minns PWGE rätt så finns det ingen direkt effekt av ett oavgjort? Så som det är implementerat där (om jag nu minns rätt) så finns det inget regelmässigt stöd för en konsekvens av det oavgjorda. Jonas Ferrys One Can Have Her har också med oavgjorda konfliktutfall, men där ges direkt en effekt av reglerna (spelkorten), vilket gör att det oavgjorda skapar en dramatisk vänding i berättelsen. Utan en sådan mekanism så känns ett oavgjort resultat som ett otillfredsställande blaha-blaha.
Kort sagt - varför tycker du (och andra?) att ett oavgjort resultat är något efterstävansvärt (givet att det inte ges regelmekaniska effekter av det)?