Quadrante
Grisbonde
Jag har egentligen inte tid att börja på ett nytt spelkoncept. Så om någon nappar på det här, är det bara att sno idén och jobba vidare på den. Kanske kan jag vara med och teckna lite till det. Antaglien inte .
Koncept
Korsa dungeon-crawl med brädspel och partyspelande.
Alla äventyren utspelar sig på ett jättelikt världshus, vilket är rollpersonernas värld. (vilket påminner mig lite om Babylon-5).. Man resre inte ut till äventyren från sitt hak, äventyren kommer till haket. Man kan tänka sig enkla äventyr som att driva ut en demon från ett rum, när denne vägrat betala för sig. Till svårare som att ta sig genom spelarnas salar utan att bli indraget i ett evigt kortsspel (och förlora sin själ). Kanske man måste ner i källaren och strida mot dem där nere för att föra upp ett gammalt vin åt en ädel herre. Man kan också tänka sig äventyr i stil med, ta reda på vem tjuven är, utan att anklaga någon öppet och att hinna flörta med den där snyggingen innan man blir för full, eller att denne reser.
Tänk själva.
Vad skulle man egentligen vilja ha i ett sådant spel.
Var skulle fokuset i reglerna sitta.
Det kanske bara är ett korkat förslag.
ps. idén kom av en ordlek för någon dag sen (vrållådan).ds
Koncept
Korsa dungeon-crawl med brädspel och partyspelande.
Alla äventyren utspelar sig på ett jättelikt världshus, vilket är rollpersonernas värld. (vilket påminner mig lite om Babylon-5).. Man resre inte ut till äventyren från sitt hak, äventyren kommer till haket. Man kan tänka sig enkla äventyr som att driva ut en demon från ett rum, när denne vägrat betala för sig. Till svårare som att ta sig genom spelarnas salar utan att bli indraget i ett evigt kortsspel (och förlora sin själ). Kanske man måste ner i källaren och strida mot dem där nere för att föra upp ett gammalt vin åt en ädel herre. Man kan också tänka sig äventyr i stil med, ta reda på vem tjuven är, utan att anklaga någon öppet och att hinna flörta med den där snyggingen innan man blir för full, eller att denne reser.
Tänk själva.
Vad skulle man egentligen vilja ha i ett sådant spel.
Var skulle fokuset i reglerna sitta.
Det kanske bara är ett korkat förslag.
ps. idén kom av en ordlek för någon dag sen (vrållådan).ds