Nekromanti Värdshus namn

God45

#PrayersForBahakan
Eftersom det blev en så stor grej i den andra tråden... Bästa Värdshus namnen!

1. Den gråtande skeppspojken.

2. Pelors hemroid.

3. Helvetes hyndan.

4. Den bräkande kusinen.

Kärlekscraft

Swordsman
Den Lata Slaven. :rolleyes:
Kompletteras med att skylten ut mot gatan föreställer en hängd kritstrecksgubbe.

Kärlekscraft

Swordsman
Bezant;n97672 said:
Brunstiga Stoet....

Översvämmade Ölet...

:grin:
HAHAHHA! Underbart! :):grin::wink::rolleyes:/
Här kommer flera till:
1) Det Hamstrade Lammet.

2) Den Genstörtiga Kvinnan

3) Den Pryglade Munken

4) Det Dränkta Barnet/Spädbarnet (förr i tiden blev missfoster eller oäktingar antingen utsatta i skogen eller nedsänkta i närmaste vattendrag)

Bezant

Veteran
Kärlekscraft;n97675 said:
HAHAHHA! Underbart! :):grin::wink::rolleyes:/
Här kommer flera till:
1) Det Hamstrade Lammet.

2) Den Genstörtiga Kvinnan

3) Den Pryglade Munken

4) Det Dränkta Barnet/Spädbarnet (förr i tiden blev missfoster eller oäktingar antingen utsatta i skogen eller nedsänkta i närmaste vattendrag)
Ännu en: Det förtappade Vinet.

God45

#PrayersForBahakan
Det dränkta barnet har naturligtvis stora genomskinliga flaskor med foster och döda spädbarn bevarade i sprit på hyllorna bakom baren som fungerar som potions om man dricker dem och den här bartendern serverar en:

Vimes

Sillkung
Finns det inte en godawesome tråd på gamla forumet om det här? Slumpat namn och slumpad maträtt, typ värdshuset Pojken och döden med maträtten halstrad halvlängdsman.

chrull

Stockholm Kartell
Slak & de Kikker
Schnecke und Frosch
Escargot et la grenouille
...

.113

Swashbuckler
För övrigt, i flera oberoende grupper jag spelat i är just "Gyllene Galten" ett återkommande tema. Någon som känner igen det?

Tomatalven

Hero
Det coolaste jag kommit på själv är "Vite Tjur", döpt efter traktens mytomspunna albinoälg.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Savina’s och The Duck and Eel är nog de som sett mest användning i City by the Sea.

Till Saga och dylik medeltidsfantasy tänker jag att det bara är sånt som går att måla på skylten som funkar. Folk kan ju liksom inte läsa alldeles hur som helst. Typ Rodnande munken, Flaskan och svärdet, Duvan eller Sköldpaddan för att ta ytterligare några från City by the Sea.

Mundo

Myrmidon
DeBracy;n97858 said:
Till Saga och dylik medeltidsfantasy tänker jag att det bara är sånt som går att måla på skylten som funkar. Folk kan ju liksom inte läsa alldeles hur som helst. Typ Rodnande munken, Flaskan och svärdet, Duvan eller Sköldpaddan för att ytterligare några från City by the Sea.
This. Kör med namn som går att måla och kännas igen. Skrattande flickorna. Älskarens kyss.

.113

Swashbuckler
Mundo;n97876 said:
This. Kör med namn som går att måla och kännas igen. Skrattande flickorna. Älskarens kyss.

Glada gåsen!

Gås i profil med halsen uppåt sträckt och öppen näbb så det ser ut som den skrattar. Ska öppna en pub snart känner jag!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
DeBracy;n97858 said:
Till Saga och dylik medeltidsfantasy tänker jag att det bara är sånt som går att måla på skylten som funkar. Folk kan ju liksom inte läsa alldeles hur som helst. Typ Rodnande munken, Flaskan och svärdet, Duvan eller Sköldpaddan för att ta ytterligare några från City by the Sea.
Just det är något jag grunnat att starta en tråd om. För om namnet är en bild snarare än ord finns helt plötsligt en del tolkningsutrymme för uttråkade bönder att hitta på lustiga namn som passar till skylten :)

Bezant

Veteran
.113;n97877 said:
Glada gåsen!

Gås i profil med halsen uppåt sträckt och öppen näbb så det ser ut som den skrattar. Ska öppna en pub snart känner jag!
Nä, Gödda Gåsen låter mycket bättre!! :cool:

.113

Swashbuckler
Bezant;n97882 said:
Nä, Gödda Gåsen låter mycket bättre!! :cool:
Det är restaurangen! Ingång från öster direkt till matsalen, från väster till baren!

Gunde Svan sjunger kareoke? gonatt!