HAHAHHA! Underbart! :grin::wink:/Bezant;n97672 said:Brunstiga Stoet....
Översvämmade Ölet...
:grin:
Ännu en: Det förtappade Vinet.Kärlekscraft;n97675 said:HAHAHHA! Underbart! :grin::wink:/
Här kommer flera till:
1) Det Hamstrade Lammet.
2) Den Genstörtiga Kvinnan
3) Den Pryglade Munken
4) Det Dränkta Barnet/Spädbarnet (förr i tiden blev missfoster eller oäktingar antingen utsatta i skogen eller nedsänkta i närmaste vattendrag)
This. Kör med namn som går att måla och kännas igen. Skrattande flickorna. Älskarens kyss.DeBracy;n97858 said:Till Saga och dylik medeltidsfantasy tänker jag att det bara är sånt som går att måla på skylten som funkar. Folk kan ju liksom inte läsa alldeles hur som helst. Typ Rodnande munken, Flaskan och svärdet, Duvan eller Sköldpaddan för att ytterligare några från City by the Sea.
Mundo;n97876 said:This. Kör med namn som går att måla och kännas igen. Skrattande flickorna. Älskarens kyss.
Just det är något jag grunnat att starta en tråd om. För om namnet är en bild snarare än ord finns helt plötsligt en del tolkningsutrymme för uttråkade bönder att hitta på lustiga namn som passar till skyltenDeBracy;n97858 said:Till Saga och dylik medeltidsfantasy tänker jag att det bara är sånt som går att måla på skylten som funkar. Folk kan ju liksom inte läsa alldeles hur som helst. Typ Rodnande munken, Flaskan och svärdet, Duvan eller Sköldpaddan för att ta ytterligare några från City by the Sea.
Nä, Gödda Gåsen låter mycket bättre!!.113;n97877 said:Glada gåsen!
Gås i profil med halsen uppåt sträckt och öppen näbb så det ser ut som den skrattar. Ska öppna en pub snart känner jag!
Det är restaurangen! Ingång från öster direkt till matsalen, från väster till baren!Bezant;n97882 said:Nä, Gödda Gåsen låter mycket bättre!!