Re: världen? WHOOAA
Greyhawk: StandardD&D med en aktiv politisk scen, då det finns många länder med nära gränser.
Forgotten realms: StandardD&D med mer mäktig magi och mäktiga personer. Mycket område kvar att utforska och det finns mer vildmark mellan länderna,
Innehåller även: Kara-Tur (Orienten med samurajer, ninjas och hederskodexar), The Horde (stäppnomader ala mongoler), Maztica (Sydamerikaaktigt med guldrush och allt), Land of Fate (Arabiskt ala Tusen och en natt i D&Dversion).
Om man vill spela i FRs forntid finns Arcane Age.
Dragonlance: D&D med nya raser och yrken. Klassisk kamp mellan det goda och onda med drakar på bägge sidor.
Mystara: D&D med mycket magi, stor del outforskat territorium untanför de centrala, mest kända länderna. varje land har en väldigt egen stil, lite lapptäcke men charmigt. Har en ihälig insida på vilken gudarna samlat sina favoriter av äldre civilisationer. (Hollow World). Har en kuststräcka med ett ämne som gör att folk muterar. (Red Steel)
Hyperborea: Conans värld, som i böckerna och filmerna.
Nehwon: Som i Fritz Leibers böcker om Lankhmar.
Dark Sun: En värld där kraftfull magi ändrat mycket av det vanliga D&D. Inga gudar, barbariska halvlingar, nya yrken, nya arter, alla är psioniker, världen är till stor del öken, magikerkungar styr sina undersåtar i åtskiljda stadsstater.
Spelljammer: Utforskning av rymden och alla nya planeter och arter den innehåller ombord på rymdskepp.
Planescape: Förklarat till förbannelse på annan plats i forumet.
Ravenloft: Gotisk skräckromantik ala Dracula och Frankenstien.
Masque of Red Death: Gotisk skräckromantik i 1800talets Jorden.
The Nightmare Lands: Gotisk skräck i drömmen.
Jakandor: En ö med konflikt mellan barbarer och magiker.
Council of Wyrms: Man spelar drakar.
Historiska kampanjer till AD&D: Vikings, Charlemagnes Paladins, Celts, The Glory of Rome, Age of Heroes, Mighty Fortress och The Crusades.
Birthright: Man spelar kungar. Mer medeltida Pendragonstil.
Det där borde vara alla.
Daniel "Warduke" schenström