Nekromanti Världens bästa DM blir ännu bättre! [dungeoncraft]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har äntligen fått tillbaka lite lust att spelleda. Eftersom jag bara gillar D&D nu för tiden, och inte känner för att spelleda fyran (Seter gör det så bra ändå) så kommer det bli någon form av dungeon-exploring (inte dungeon crawling) i 3.5's Forgotten Realms. Eller jo förresten, det blir nog dungeon crawling också, det är ju så kul!

Anyway, jag älskar ju snygga visuals, battle mats, miniatyrer etc. så nu tänkte jag slå på stort och verkligen bjuda mina spelare på en visuell upplevelse. Så jag har nu beställt två stycken skulpterade Dungeon Mats, ett trepack med bendy dungeon walls (det är etthundrafemtio väggsektioner och femton dörrar!) och ett gäng med skulpterade pelare (från samma sida som bendy dungeons).

Fan vad jag ser fram emot att få hem grejorna, plocka fram miniatyrerna ur förrådet och damma av FRCS och Underdark.

Och ni som påstår att rollspel och spelledande inte handlar om hur mycket pengar man kan hosta upp kan ju ärligt försöka säga att ni inte skulle vilja komma hem till mig och lira.

Basenanji

Postd20modernist
Vitulv, du är så jävla grym att...

...dina spelare borde kyssa marken där du gått

nej, snarare...

Efter att du och din tjej tagit en lång lerig promenad i Vasaparken och dina kängor är helt nertjackade med jord och hundbajs, så borde...

...dina spelare ta hand om din dörrmatta och ur denna plocka ur varje litet strå som de lägger i ett relikskrin (per strå), vilka sedermera kan placeras ut i varje äkta rollspelares hem.

Som en tyst hyllning åt mannen som inte besparade sig något i jakten på den mest awesomigaste upplevelsen runt ett spelbord.

/Basse, inte ironisk utan tvärrakt smörig. Jag får va' me' va? :gremwink:

Vitulv

Äntligen någon som förstår min storhet!

Vi kan nog sy ihop något så att du får vara med och spela. Om du tar med bärsen.

rjonas

Hero
Var jäkligt försiktig när du böjer väggarna på Bendy Dungeon Walls för gångjärnen är spröda som kex.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
rjonas said:
Var jäkligt försiktig när du böjer väggarna på Bendy Dungeon Walls för gångjärnen är spröda som kex.
Breaky Dungeon Walls?

Vitulv

Re: Världens bästa DM blir ännu bättre! [dungeoncr

rjonas said:
Yes, jag känner till det. Tack ändå!

Fienden

Hero

Varför är Vitulv bäst?

... Och vem nominerade honom till "Årets forumpersonlighet 2009"? <.<

//Kraetyz, offtopic men skeptisk

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Kraetyz said:
Det gjorde Vitulv. Och han är ju Årets Forumpersonlighet, så han borde ju veta vad han pysslar med...

Storuggla

Champion

En nyfiken fråga: vad anser du, i egenskap av världens bästa DM och årets forumspersonlighet, om Fiery Dragons produkter såsom Battleboxen och Counter Colletions. Man får en battlemat, templates för olike spells och så, någon penna, och istället för minis får man counters med bilder på. Och pdf:er av bilderna så man kan printa ut en armé av buletter eller så.

Storuggla, vast goblinoid army

Fienden

Hero

krank said:
Kraetyz said:
Det gjorde Vitulv. Och han är ju Årets Forumpersonlighet, så han borde ju veta vad han pysslar med...
Känns lite som ett cirkelresonemang. Men du är ju admin, så jag antar helt enkelt att du har rätt!

Storuggla

Champion

"Men du är ju admin, så jag antar helt enkelt att du har rätt!"

Nej, Vitulv har rätt.

Storuggla, är han datorn kanske

Vitulv

Storuggla said:
En nyfiken fråga: vad anser du, i egenskap av världens bästa DM och årets forumspersonlighet, om Fiery Dragons produkter såsom Battleboxen och Counter Colletions. Man får en battlemat, templates för olike spells och så, någon penna, och istället för minis får man counters med bilder på. Och pdf:er av bilderna så man kan printa ut en armé av buletter eller så.

Storuggla, vast goblinoid army
I egenskap av världens bäste spelledare skulle jag ju såklart inte köra med sådana proxyfasoner, det är lite som att friforma; "böhöhö, den här countern är en drake", liksom. Men visst, för er med mindre ambitioner än mig kan det väl eventuellt funka.

Men det är inte riktigt rollspel.

Hunk

Hero

Vitulv said:
det är lite som att friforma
Är det tillåtet att svära här på forumet? Jag ser rollspelshierarkin som följer:
1) Snyggt målade tenngubbar
2) Målade tenngubbar
3) Snyggt målade plastgubbar
4) Målade plastgubbar
5) Omålade plast-/tenngubbar

Att nå upp till nivå fem är enligt mig nödvändigt för att ens fritidssysselsättning skall kunna betraktas som rollspel.