Nekromanti Världens snyggaste rollformulär (+ dålig rant)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Mina damer och herrar, utan några större krusiduller så vill jag presentera för er; världens snyggaste rollformulär. Det beskådas här!

Jag erkänner helt och fullt att jag kräver nåt för ögonen när det gäller rollspel. Jag vill ha visuell input av något slag, jag vill liksom få nåt förmedlat utan att behöva läsa skiten (det är jag alldeles för lat för!)... men som ni ser så behöver det för min del inte vara något av t.ex. Coriolis magnitud. Nej nej, bara tajtar till sin stil lite så kommer man långt. Burning Wheel gillade jag direkt när jag kikade i det men... det är väl kanske för att det har en del grafiska element som påminner mycket om detta formulär. Mums för ögonen i alla fall. Och trevliga böcker att ta i dessutom.

Kanske är det därför jag omöjligt kan låta bli att gilla Saga också? Visst, det är ett hyggligt komplett spel och det är sådär lättrott som jag vill ha det... men jävlar vilken fin bok det är. Händerna och ögonen vill att det ska spelas så de har anledning att vara i kontakt med den. Mm... så... ja... nu får ni ta över det här och fixa så att det blir en vettig tråd av nåt slag. Typ peka på era favvoformlär eller gnälla på att mitt favvoformulär faktiskt är till... ett brädspel.

Arfert

Facit
Tack för berömmet!!
Och jag gillar också HQ-formuläret... det är nästan som man vill designa ett nytt rollspel bara för att sno designen *L*

DeBracy

Arfert said:
det är nästan som man vill designa ett nytt rollspel bara för att sno designen *L*
Det är inget att sno med sig till Arlan då? Fast ska det vara mer persiskt och söderut och allt vad det heter så krockar det väl lite iofs.

Storuggla

Champion
"Det är inget att sno med sig till Arlan då?"

Speaking of which, när kommer det då? Jag minns utlovanden av apor och persiskhet, vilket jag vill ha!

Storuggla, får man ligga på divaner och krubba är jag såld

Arfert

Facit
Arlan är en kampanj till Saga, fast mer åt Sword & Sorcery-hållet... den är halvklar men jag har annat som ska vara klart först...

Däremot skulle jag kunna använda det till nåt enkelt instegsspel för barn kanske, med en regelkärna i stil med gamla Prince Valiant av Stafford (som hade 2 grundegenskaper).

Arfert

Facit
tyvärr lite i framtiden, för mycket olika projekt på G, fast man kanske enbart ska släppa den som PDF....

DeBracy

Arfert said:
Däremot skulle jag kunna använda det till nåt enkelt instegsspel för barn kanske, med en regelkärna i stil med gamla Prince Valiant av Stafford (som hade 2 grundegenskaper).
Ingen helt dum idé... En snabb googling säger mig att Prince Valiants system verkar vara en ganska direkt föregångare till hur Faery's Tale funkar, ett system som jag tycker känns helt okej sådär utan att ha provat.

In med spelledartipset att "fiska" mycket (dvs. fråga spelarna efter detaljer) så har man nåt som står fint på egna fötter.

Surukai

Warrior
Varför får formuläret mig att tänka på HeroQuest? (Med det inte menat att det på något sätt är fult, tvärtom, jätteenkelt och pratiskt men ändå inte "tråkigt")

Edit: Läste inte filnamnet först, hehe