Nekromanti Världens värsta spelbord?

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Världens värsta spelbord?
Var sitter du och spelar rollspel? Troligtvis vid ett bord, kanske ett köksbord, eller varför inte ett soffbord. Men det finns de som går ett steg längre... eller flera steg.

Gå till nyheten/notisen

chrull

Stockholm Kartell
åh herre gud.

jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
onekligt är det tufft, men det kan ju vara typ det nördigaste jag sett. näst efter star trek-lägenheten då.

Själv förespråkar jag hellre en mer öppen spelstil där rollpersonerna gärna får ha hemligheter för varandra medans spelarna inte nödvändigtvis behöver ha det.

chrull

Rising

Vila i frid
Rätt häftigt med de små hålen som man kan rulla klot med medellanden i. Och han hade ju tänkt till ordentligt med de små skålarna för tärningsslag och glasytan man kunde ha som underlag att skriva på samtidigt som man kunde lägga handouts under dem.

Jag tycker dock att spelledaren verkade hamna väldigt långt från spelarna. Så vill inte jag spela, riktigt, men jag tycker att det här bordet var ashäftigt ändå. Jag skulle dock helst konstruera något häftigt spionbrädspel och lira det vid bordet istället. Liksom, där man verkligen utnyttjar möjligheten att skicka hemliga meddelanden och skriva saker i lönndom och så.

---

Personligen skulle jag vilja ha ett höj- och sänkbart bord för rollspel. Jag gillar nämligen att stå när jag gestaltar spelledarpersoner, och om man kunde växla mellan att sitta lätt på en sorts barstolar och sedan gå omkring, för att i nästa stund dra ner bordet och ligga och jäsa i soffor och fåtöljer, då vore det rätt soft. Tror jag.

Johan K

Gammal & dryg
Hehe !!
Ja, det vore ju nått att trycka in i sin lägenhet ja !!
Onekligen så är det en ganska vool grej måste jag säga, men är den nödvändig ??
För min del så tror jag nog inte det... =)