Nekromanti Världens weirdo webfel

Rosen

Myrmidon
Jag la upp en websida häromdagen med lite seriesidor, avsedd för ett amerikanskt fanart-forum (fast serien är svensk, så jag vill inte länka till sidan när fanzinet som den är med i inte ens har kommit ut ännu). Sidorna var först scannade som högupplösta bilder i monokromt svartvitt, så jag krympte ner dem och gjorde om dem till gråskale-jpegs. Gott så; de dyker upp på sidan precis som de ska.

Tidningen inkluderar även en kort resumé av serien med porträttbilder på huvudpersonerna, som jag också tog med på sidan. Porträtten var scannade på exakt samma sätt så jag gjorde exakt likadant med dem. Om jag nu testar att öppna sidan på min kontorsdator så ser den helt okej ut...

...men när jag öppnar dem på min dator hemma så är alla porträttbilderna puts väck. De blir inte brutna länkar eller tomma rutor eller nåt, de är bara inte där. Seriesidorna dyker däremot upp.

Och sen blir det riktigt weirdo - om jag då går på View -> Source i browsern och tittar på html-koden så är de försvunna bildernas "img"-taggar borta. Allt annat är där, så om t.ex en bild ligger i ett tabellfält kan originalkoden lyda
<TT>(td align=right)(img src="bild.jpg" height=250 width=250 border=1)(/td)</TT>
och när jag öppnar den från webben så står det
<TT>(td align=right)(/td)</TT>

Taggarna är alltså inte borta på riktigt eftersom samma sida snällt visar upp alla bilder när man ser på den i en annan dator, det är bara min IE hemma som på något selektivt sätt ignorerar dem... men visar de andra bilderna på samma sida.

Har någon annan råkat ut för nåt liknande nån gång..?

--
Åke

Snow

Swashbuckler
Ja... många gånger, kanske inte med bilder exakt men med andra sker som magiskt försvunnit. Lösningen är då att avinstallera det förhatliga Norton Internet Security.

Rosen

Myrmidon
Lösningen är då att avinstallera det förhatliga Norton Internet Security.

(testar...) Aah, det var bättre! Ständigt denne Norton, det borde jag nästan ha kunnat gissa. Den fick min internetuppkoppling att magiskt försvinna en gång...
Fast i det här fallet räcker det med att inaktivera den.

--
Åke

EchonCique

Hero
höhö

Lösningen är då att avinstallera det förhatliga Norton Internet Security.

(testar...) Aah, det var bättre! Ständigt denne Norton, det borde jag nästan ha kunnat gissa. Den fick min internetuppkoppling att magiskt försvinna en gång...
Fast i det här fallet räcker det med att inaktivera den.
Det kallar jag säkert internet .. att koppla ned från det så inget dumt kan inträffa. Härligt jobbat Norton :gremtongue:.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Norton haunts you

Klassiska problemet med Norton Anti Virus lär ju också ha varit att den (vilket också lär ha hänt med Mikromjukens försvar) hejdade installation och framför allt såg vissa spels filer som virusfiler. :gremsmile: Jag har råkat ut för det och även andra jag känner. Specifikt gällde det spel och även annan andra nyttoprogram som inte Mikromjuk tillverkat... :gremsmile:

Jag anade hela tiden en konspiration från mikromjuks sida... :gremsmile: