Nekromanti världsbild

neowyn

Swordsman
Hej på er alla!
Då var man inte längre en annonym anhängare utav denna sajt utan nu finns jag med i registret...
Tänkte börja kariären med att fråga hur många av er som kör Eon fullt ut?
Själv så är jag inte så förtjust i Mundana men jag gillar reglerna, en hel del av ideerna och känslan i själva spelet Eon.
Hur är det med er andra, spelar ni i mundana?

entomophobiac

Low Prep High Play
Alltså. Jag ogillar lipsilleri i form av "är inte detta fel forum", men... är inte detta fel forum?

Mundana

Själv älskar jag Mundana, den har allt som gör en fantasyvärld bra. Anledningen till att jag spelar Eon är främst just Mundana, reglerna är sekundära. Självklart är allt inte bra, t ex att <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] alvernas förbannelse inte excisterar </font></td></tr></table> Detta har inte jag med i mitt Mundana. Varför gillar du inte Mundana då? Det får du gärna utvecka.

Mvh Victor Palm

neowyn

Swordsman
Då frågar vän av ordning, vilket är rätt forum?
Som du kan se så är jag ny här och har inte riktigt koll på vart allt skall skrivas

neowyn

Swordsman
Re: Mundana

Det gör jag gärna.
Jag är en mer klassisk fantasy älskare och det jag tycker sämst om i EON är de andra raserna. Bilden av människorna är bra och där kan jag tillägga att jag lånat en hel del till min egen spelvärld. Men när det gäller de andra raserna känns de krystade och fel. Det skulle vara bättre om inte de gamla namnen så som alver och dvärgar används. Nu går tyvärr mina och spelarnas accosiationer direkt till de vi läst tidigare och då passar det inte alls. Sedan kan jag inte säga att jag är helt förtjust i tirarkerna heller då de är lite för lika orcher men de är trots detta bättre.
I grund och botten tror jag att det är så att det är inte i mundana jag känner tat jag får inspiration till mina äventyr och då är det svårt att vara spelledare.
Själv då varför gillar du mundana?

The answer is Krille

"Själv då varför gillar du mundana?"

Själv tycker jag helt tvärt emot vad du tycker. Jag tycker att Eons alver och dvärgar håller allt för bra klass för att utelämnas. Jag gillar även alla länder, även om demografin är knasig i vissa av dem. Jag tycker att modulerna beskriver precis lagom mycket, inte alls att man får för mycket information, som vissa andra hävdar.

Och det bästa av allt: Tirakerna! Innan man har läst Tiraker tyckte jag att det var en alldeles för tjock bok för en så tråkig och ensidig ras. Men efter att jag hade läst den så hävdar man det motsatta! Orcher har varit så otroligt enformiga och tråkiga innan Eon (tycker jag iaf) men i Eon är dom bara sååå sköna! ¨

En annan sak som är trevligt med Eon är att det ges ut så många moduler, som (nästan) alltid håller hög klass.

De enda bristerna med Eon tycker jag är de tråkiga striderna (som plötsligt blev roliga den tredje december :gremwink:, om ni kommer ihåg vad som hände då) samt några riktiga tabbar (Mörkret etc) som lyckligtvis är enkla att korrigera.

Mvh Victor Palm

neowyn

Swordsman
Re: The answer is Krille

Ganska intressant att man kan tycka så olika!
Det är kul att höra motsatsen till ens egna åsikter, det får mig nästan att ta en ny titt på mundana för att se om jag hade fel...
Jag tror inte det men det lilla lilla tvivlet har smugit sig in så att jag tänker göra en ny bedömning.
Så för det, tack!

När det gäller modulerna så håller jag med dig, de håller hög klass. Sitter just nu med ett nytt ex av sjöfarare och pirater som jag gillar.