Nekromanti Världsbyggare sökes!!

Arfert

Facit
I nästa nummer av Fenix kommer Parallel Worlds (+ en kampanj av Mekanurg) finnas med som bilaga.

Jag hade tänkt att stöda spelet i framtiden genom att lägga ut världs- och/eller kampanjmaterial på www.sagagames.se, och förhoppningsvis även på Fenix sajt.

Eftersom det handlar om ett spel som har mycket enkla regler och är moddbart så kan man använda det till de flesta spelmiljöer utan att spelledaren behöver jobba ihjäl sig.

Skulle vara kul om fler hade lust att skriva till PW. Om du har nån gammal världs- eller kampanjidé som ligger i byrålådan (och som är OK att dela ut till andra utan kostnad) så kan du höra av dig till mig. Tänkte layouta och illustrera, och som sagt lägga ut det till gratis nedladdning. PW är ett gratisprojekt från min sida, för att sprida rollspelande till så många som möjligt.

OBS! Det här inlägget finns även under SagaGames-forumet, men publicerar det även här för att få bättre spridning.

Arfert

Facit
Världsbyggare sökes!! Tillägg.

...glömde säga att det är helt OK att göra tillägg och ändringar i grundreglerna för att passa sin egen kampanj. PW är mest inriktat i grundversionen på historiska spel från stenåldern till 1900-talet + stöd för magin i Saga. Men som sagt, det är lättmoddat. Vill du ha med telekinesi, andra skadesystem eller mirakel eller whatever, lägg till!

För er som inte sett reglerna så är det nåt i stil med Over the edge, eller en aning fudge.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Världsbyggare sökes!! Tillägg.

För er som inte sett reglerna så är det nåt i stil med Over the edge, eller en aning fudge.
Och vi som inte kan dessa heller då?

/Anders

Arfert

Facit

Ok, egentligen behöver man inte bry sig så mycket om reglerna alls, i princip vilken spelvärld som helst funkar (utom möjligen om man vill kör nåt i Exalted-stuk.. fast det går nog med med moddning). Kommer lägga ut de färdiga reglerna så småningom som PDF, men vill att premiären ska vara i Fenix.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Så, vi väntar in pdf-släppet innan vi skriver värld? Eller vi väntar in tidningen innan vi skriver värld?

Arfert

Facit

vi gör så här: de som seriöst vill skriva till PW kan maila mig så skickar jag över en PDF för "privat bruk"!

tomas@arfert.com