Nekromanti Värre än i Göteborg?

Vad säger man? Jag tror olycksantalet beror till stor del på att amerikaner kör bil jävligt illa.
Desutom såg systemet inte ut att vara alltför säkert med konstiga överfarter och dyl.

Surukai

Warrior
Det sker en hel del i göteborg med, inte sådär illa förstås men så är väl Göteborgare något mer vana vid att det faktiskt finns spårvagnar. (Sen har jag för mig att rött ljus betyder lite annorlunda i sverige jämfört med stora delar av USA).

/Surukai, som trots det förlorat en ganska nära släkting på grund av Spårvagnar i Göteborg :gremsmirk:

Organ

Out of time, out of mind
Surukai said:
(Sen har jag för mig att rött ljus betyder lite annorlunda i sverige jämfört med stora delar av USA).
Ja, om jag inte missminner mig så får man ignorera rött ljus vid en korsning om man ska svänga höger.

/Anders, aldrig kört bil i USA

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Organ said:
Ja, om jag inte missminner mig så får man ignorera rött ljus vid en korsning om man ska svänga höger.

/Anders, aldrig kört bil i USA
Varierar från delstat till deslstat.

Men här är det folk som gör idiotiska vänstersvängar över spåren i tron att spårvagnen ska stanna. Vi göteborgare vet att spårvagnar "aldrig" stannar i sådana lägen.

/Mekke -- som har kört i USA

Storuggla

Champion
"Men här är det folk som gör idiotiska vänstersvängar över spåren i tron att spårvagnen ska stanna. Vi göteborgare vet att spårvagnar "aldrig" stannar i sådana lägen."

Vi göteborgare vet att spårvagnar "aldrig" stannar i tid, menade du väl? :gremwink:

Storuggla, ex-spvf

Storuggla

Champion
Nu vet jag inte hur det är i Götet och andra orter, men i Stockholm är det lite kul, Nockebybanan är alltid i tid (den är så kort att det är nästan omöjligt att bli försenad) och Tvärbanan är oftast (jag minns inte de exakt siffrorna men över 90-95% iaf) i tid, men där är problemet att skyltsystemet ljuger och därför tror folk att vagnen är sen. Helt lysande. Tacka vet jag tuben, där... eh... punktlighet... eh... kolla en fågel!

Storuggla, avledning!

Johan K

Gammal & dryg
Oj..
En & annan olycka där ja. Får ju verkligen hoppas att det är lite lugnare i Gbg.

Ekorren

Warrior
Jag har spårvagnsfobi varje gång jag är i Göteborg. Ser mig alltid om sjuttiåtta gånger varje gång jag ska passera en väg med en spårvagnslinje. Blir lite av en England-sjuka som jag drabbas av. I England vänjer jag mig aldrig med att bilarna åker på vänster sida (och blir nästan överkörd varje gång jag är där). I Göteborg vänjer jag mig aldrig med att spårvagnar kör på gatorna (och tror att de kommer att köra över mig även om det inte finns några i sikte).

*rysningar*