Värsta Nicolas Cage filmen

God45

#PrayersForBahakan
Jag tänker säga att det är City of Angels för den är jättedålig i sig, att de castade Cage var ett misstag, hans skådespelande är chockerande dåligt och det är en remake av en mycket bättre film. Allt det stämmer in på Wicker Man också och Wicker Man är super sexistiskt ovanpå det, men den är i alla fall så dålig att man kan skratta.

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Jag lägger min röst på Stolen. Fick den på dvd som födelsedagspresent av kompisar som ett grymt skämt. Inte ens så dålig att den blir rolig, bara kass. Bakom-materialet är dock guld, särskilt när Cage skryter om att han inte är rädd för eld 😄

IMG_9347.jpeg

Gustav Lorentz

a.k.a. McKatla
Jag har sett max 15 av hans 117 filmer, och har nog missat de där han är direkt usel som tur är :)
Men några där han är bra har jag dock sett, som t.ex. Vampyrens kyss från 1988 (fast jag har å andra sidan inte sett den sedan dess, så jag vet inte alls vad jag skulle tycka om den nu!).

Men jag har nog alltid haft lite extra koll på honom då vi är födda samma dag samma år!

Arrikir

Venator
Jag tror inte att jag gillar honom i någon film alls. Säger nog att alla är dåliga. Men jag har inte sett särskilt många

Rickard

Urverk speldesign
Men några där han är bra har jag dock sett, som t.ex. Vampyrens kyss från 1988 (fast jag har å andra sidan inte sett den sedan dess, så jag vet inte alls vad jag skulle tycka om den nu!).
Jag tyckte också den var bra när jag såg den första gången, men när jag såg om den nyligen så var han pinsamt dålig. Det är inte överspel; det känns mer som medvetet sabotage. Cage måste ha en stark regissör som kontrollerar honom.

Synd, för premissen i filmen är supercool.

Det är få filmer jag har stängt av i förtid men en av dom är Ghost Rider. Jag såg 20 minuter och kunde inte orka med mer. Det roliga var att jag började kolla på uppföljaren men med samma resultat. Vad förväntade jag mig? Tråkigt, med tanke på att Ghost Rider är en av Cages favoritkaraktärer.

Rickard

Urverk speldesign
Jag tänker säga att det är City of Angels för den är jättedålig i sig,
Det här är en av mina absoluta kärleksfilmer. Fast jag tror att Sarah McLachlans In the arms of the angel gör hela filmen för mig.

Jag måste se om den. Har nog sett den 4-5 gånger.

Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
I den grå forntiden, när Hellzon var liten och filmer kom på VHS, hade mina föräldrar köpt hem en komedi med den där rolige Nicholas Cage. Vem har tagit mina tänder hette den, och det bådade ju gott.

Ja, ni vet hur Vampire's Kiss går, den börjar med en sexscen och vi såg inte klart filmen. Jag har sett den i vuxen ålder och... ja, premissen är ju jättecool, som @Rickard skriver. Den är också mitt huvudargument för att vi inte ska översätta filmtitlar till svenska - vi svenskar som kultur är inte mogna för det ansvaret.

Wild at Heart... ja, den är nog bra egentligen, men jag minns den som en av de få filmer som jag inte sett klart. Galenskaperna hann väl inte börja.

zonk

muterad
Nu har jag bara sett 20 Nick Cage-rullar, men iaf... Min röst faller nog på Willy's Wonderland, den gjorde riktigt ont att se. Speciellt de där jävla sångerna, vilken smärta.

Ymir

Nybliven Stockholmshipster
Bangkok Dangerous är ett groteskt hån mot förlagan, vars centrala poäng är att huvudpersonen är en dövstum hitman som är alienerad från mänskligheten.
För remaken tyckte man att det var otänkbart att Nicolas Cage inte skulle ha dialog, så de ändrade den centrala fucking poängen med hela ståryn.

Resultatet är, föga förvånande, en pinsamt dålig film, och kanske den sämsta remake som någonsin gjorts, till och med sämre än Nicholas Cage-versionen av Wicker Man.

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Bangkok Dangerous är ett groteskt hån mot förlagan, vars centrala poäng är att huvudpersonen är en dövstum hitman som är alienerad från mänskligheten.
För remaken tyckte man att det var otänkbart att Nicolas Cage inte skulle ha dialog, så de ändrade den centrala fucking poängen med hela ståryn.

Resultatet är, föga förvånande, en pinsamt dålig film, och kanske den sämsta remake som någonsin gjorts, till och med sämre än Nicholas Cage-versionen av Wicker Man.
Den har också kanske världens fulaste filmaffisch.

IMG_9351.jpeg

Brödbane

Kristallkrönikör
Jag lägger min röst på Stolen. Fick den på dvd som födelsedagspresent av kompisar som ett grymt skämt. Inte ens så dålig att den blir rolig, bara kass. Bakom-materialet är dock guld, särskilt när Cage skryter om att han inte är rädd för eld 😄

View attachment 22619
Det tog mig alldeles för lång tid för mig att inse att det inte var en svensk titel på den där filmen.

Theo

Hero
Remaken av Left Behind får nog - kanske lite otippat - karaktäriseras som i stort sett menlös.