Nekromanti Värsta veckan!

magoo

Hero
Bläääää, vilken skitvecka detta har varit! Jag åkte med barnen till min mamma i några dagar, på vägen från Umeå till Lycksele spydde min son ner hela bilen. Vi hittade en plastpåse och några små pappersservetter som hjälpte föga mot en liter spya. Jag hoppades på åksjuka men tyvärr spydde han igen när vi kom fram. Maken återvände hem för att lägga golv men han åkte på maginfluensa på måndagen och låg däckad till torsdag när vi kom hem - jag lycklig över att ha sluppit magsjukan. Trodde jag!

Natten mot lördag spydde dottern, 4 månader, så mycket att jag ringde sjukvådsupplysningen och fick det trevliga rådet att amma några matskedar varje halvtimme - maximal trötthet. Så fort hon fick mer kräktes hon ner hela mig och det blev ett antal duschar och en stor hög med tvätt under natten.

Som grädde på moset är nu jag magsjuk. Jag mår pyton och har frossa och min friske son tycker att jag ska hitta på sagor om Stålhenrik och Supersnälla Silversara och springa runt och leka som vanligt.

Magsjuka är det värsta som finns! Magsjuka barn samtidigt som man själv är sjuk är en mardröm!

Jag vill se någon toppa min vecka...

Johan K

Gammal & dryg
Huvva !
Det där låter ju mindre skoj... Aldrig skoj med en sådan vecka, det kan jag ju tänka mig.. :gremcrazy:
Kan ju säga att jagh inte dirket är avis på dig.. Det får jag ju erkänna...

Hoppas iaf att det ordnar upp sig & alal blir friska !!

DODswe4

Hero
känns som du behöver semester ett tag
krya på dig, om du inte redan är frisk då kan du stänna i det tillståndet

Lindenius

Swashbuckler
Vik hädan!

Du skulle bara våga skicka hit bacilusker via forumet. Då blir det ungefär lika skoj här.

//erik. blev lite smånojig.

magoo

Hero
Nej tack...

... Linda Skugge är vass och underhållande men också en riktig gnölpotta emellanåt och med en otrolig bacillnoja.

Jag vill se Linda Skugge klara en minut i detta pestens hus :gremlaugh:

Men det har varit en kräkfri dag idag så jag är helnöjd!

Foggmock

Myrmidon
Gnällspik.

Jag har haft slutövning med sömn-, mat- och vilobrist. Mina fötter är blåsor som har blåsor och jag har en sån infanterield man bara hör talas om i legenderna. Jag hade lätt legat inomhus och kastat upp i en vecka istället för att genomlida vad jag just genomlidit.

:gremgrin:

Hjalle

Swashbuckler
Håhåjaja, minsann, minsann. Den här veckan, ej inkluderat helgen, har varit min värsta på månader, och det talar rätt så bra om hur bekvämt jag har det.

Hursomhaver (barnen kär), kryapårejallafall!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Kan inte låta bli... började veckan med att vara sjuk... drogbar och hög feber (för dig som undrar vad vad jag menar med att vara drogbar så innebär det att munnen känns som om tre vilda dingos tuggat i sig den och slängt in en sandöken samtidigt med en ett gäng kaktusar, huvet förstår ingenting och fördelen med ett ton smärtstillande och ett halvt ton febernedsättande plötsligt verkar vara en alternativ väg då döden verkar vara ett lättare tillstånd att komma tillrätta med...)
Sålunda, genomled detta tillstånd från måndag eftermiddag fram till ungefär kvällen till lördagen. Ok, hade inga barn att ta hand om, men givetvis insjuknar maken på onsdagen vilket är bara snäppet bättre. Fredag kväll har vi glanat tillräckligt på väggarna i sovrummet för att inse att det nog är något fel på dem... de är inte längre vita utan en grå beklädnad har tagit ner färgen... hjärnan kopplas in på högvarv när vi inser att stora delar av väggen är täkt av mögel.....

Lördagen rev vi ut säng och annat i låg höjd i rummet. Mycket riktig.. det är mögel och illa däran... Mögel även på sängens underrede... insida...

Vi snackar panik, ångest och ingen sömn från i fredags kväll.... nyköp av sängunderede, utflytt från sovrum och undringar över hur mycket annat som är drabbat... Ångest och samtidigt så pluggar jag...

Det var min vecka det... i ett nötskal.

magoo

Hero
Stackars dig, mögel i ditt tillstånd ska så klart enbart förekomma i penicillinform...

Om du hyr lägenhet räknas mögel som sanitär olägenhet och ska åtgärdas av fastighetsägaren. Kolla upp, du kanske inte behöver stå för kostnaden för sängbytet! Kommundens miljökontor kan svara.

Saxifrage

Hero
Re: Nej tack...

Jag tänkte mest på er gemensamma fascination för vomerandets ädla konst...

Själv är jag av den helt irrationella och omotiverbara åsikten att Linda rular hårt. När man är logisk i sin natur är det skönt att få ha en helt orimlig åsikt ibland.