Väska för rollspelsböcker

aknaton

Apostat
Jag har gått med på att spelleda Pathfinder för min grupp. Tyvärr leder det till vissa logistiska problem. Så mycket stora böcker.

Jag behöver därför köpa en ny väska/ryggsäck/bag för att bära dessa böcker.

Någon som har koll på var man kan hitta en väska (el. liknande) där man får plats med 4-5 pathfinderböcker? Väskan bör vara tålig för korta regn åtminstone.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
På 80-talet hade jag en attaché-väska som kunde ha exakt två Äventyrsspels-boxar i bredd och med en "tärningsbredd" tomrum vid långssidan.
Höjden och extrafacken tillät kollegieblock, sudd, pennor och rollformulär utan att att boxarnas lock trycktes ihop.
Det hårda yttre skyddade mot stötar, den mjuka insidan och perfekta passformen gjorde att inget skramlade eller stöttes mot annat innehåll.
Man gjorde dessutom intryck av att vara en seriös ung affärsman snarare än en töntig nörd.

Jag har den visserligen fortfarande kvar men det var länge sen jag behövde ta med två Äventyrsspelsboxar.
Det var den dock den bästa väskan nånsin.
Nu för tiden blir det standardryggsäckar med fack för att skydda bärbara datorer.

Men en attachéväska med exakt rätt innermått är mitt tips.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Förstår att fysiska böcker sannolikt är ett krav för dig, men själv försöker jag mer och mer lösa logistiken med en surfplatta där jag har alla böcker som PDF:er. Det kanske iofs blir svårt om man skall slå i flera böcker samtidigt.

JohanL

Champion
Förstår att fysiska böcker sannolikt är ett krav för dig, men själv försöker jag mer och mer lösa logistiken med en surfplatta där jag har alla böcker som PDF:er. Det kanske iofs blir svårt om man skall slå i flera böcker samtidigt.
Räddar bokhyllorna hemma också.

Och det är enklare att hitta i en PDF, med sökfunktionen.

aknaton

Apostat
Ja jag svårt med pdf:er när jag spelleder.

entomophobiac

Low Prep High Play
Grymt nöjd med en Kånken som är gjord för 17"-laptop. Kan även ta en del brädspel, och rollspelsböcker.

Rickard

Urverk speldesign
Mjuk kylväska!

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Jag gillar verkligen Paizos pocket-utgåvor. Men jag fattar att du inte vill köpa om dina böcker i ett annat format.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Annars kan väl en stor laptopväska vara en idé. Nån med ett par fack för att hålla böckerna lite separerade. Har oftast ett extern fack för lite pennor och sånt också.