Jag sitter i styrelsen för Wexio spelkonvent och nu har det blivit dags att hitta arrangörer till årets konvent. I år har vi femårsjubileum och av den anledningen är årets tema "5 år efter katastrofen". Vi behöver folk som vill ordna alla slags arrangemang men det jag helst vill ha är folk som vill arrangera rollspel. Mitt mål sedan jag kom in i styrelsen för två år sedan har varit att göra konventet till ett riktigt bra rollspelskonvent. Förra året gick vi från två spontanspelade rollspel till fem schemalagda rollspelspass, ett välbesökt indierum och betydligt mycket mer spontanrollspelande. Vi hade även ett möte för rollspelsmakare. I år vill jag ha ännu mera rollspel på konventet och det hade varit jättekul att få dit några fler av alla svenska rollspelföretag för i nuläget är det bara Mylingspel som brukar finnas där.
Om du arrangerar två pass får du gratis inträde och en konventsmugg vilket gör att du får fri påfyllning av kaffe eller saft hela konventet. Arrangerar du någon form av turnering hjälper vi dessutom gärna till med priser och behöver du hjälp med något annat ska vi göra vad vi kan för att fixa det.
I år är konventet den 30:e Juni till den 2:a Juli, så även om ni inte är sugna på att arrangera något så hoppas jag att ni kommer och besöker oss då. För med många rollspelsarrangemang behöver vi ju många rollspelande besökare.
Om du arrangerar två pass får du gratis inträde och en konventsmugg vilket gör att du får fri påfyllning av kaffe eller saft hela konventet. Arrangerar du någon form av turnering hjälper vi dessutom gärna till med priser och behöver du hjälp med något annat ska vi göra vad vi kan för att fixa det.
I år är konventet den 30:e Juni till den 2:a Juli, så även om ni inte är sugna på att arrangera något så hoppas jag att ni kommer och besöker oss då. För med många rollspelsarrangemang behöver vi ju många rollspelande besökare.