Tomatalven
Hero
Druckna Draken
Och alkemisternas favoritställe:
De Vises Stop
Och alkemisternas favoritställe:
De Vises Stop
.113;n97891 said:Det är restaurangen! Ingång från öster direkt till matsalen, från väster till baren!
Gunde Svan sjunger kareoke? gonatt!
Det här gör mig sugen på foie gras. :emb:Rymdhamster;n97895 said:Och i källaren har vi en BDSM-dungeon som heter Fjättrade Gåsen?
Bezant;n97882 said:Nä, Gödda Gåsen låter mycket bättre!!
Ännu mera;;;;;;;.113;n97891 said:Det är restaurangen! Ingång från öster direkt till matsalen, från väster till baren!
Gunde Svan sjunger kareoke? gonatt!
Google Fu (mindes att Spider Jerusalem gjorde en [nu död] generator så jag lade bara till "värdshus" i söksträngen.]Vimes;n97730 said:Finns det inte en godawesome tråd på gamla forumet om det här? Slumpat namn och slumpad maträtt, typ värdshuset Pojken och döden med maträtten halstrad halvlängdsman.
Däremot verkar alla som tror att namn i stil med "adjektiv substantiv" var normen vara fel ute. Verkar rätt och slätt vara enskilda substantiv som var vanligast, i alla fall just då i London. "Haren", "Gåsen", Skålen", typ.DeBracy;n98011 said:Woop woop, verkar ju vara rätt ute med min "måste gå att rita"-tes: Medieval Tavern Names @ Medievalists,net
Mer stöd för den tesen: English Sign NamesGenesis;n98014 said:Däremot verkar alla som tror att namn i stil med "adjektiv substantiv" var normen vara fel ute. Verkar rätt och slätt vara enskilda substantiv som var vanligast, i alla fall just då i London. "Haren", "Gåsen", Skålen", typ.