Nekromanti Värsta spelaren ni spelat med någonsin

KamiFisk

Hero
Den värsta spelaren by far.

Först och främst är han en allmän besserwisser, försöker läxa upp mig om mitt eget spel.
Han säger ständigt åt folk hur de skall spela. Han blir sur på folk som inte spelar på off-saker. Sen sitter han och räknar kp på de monster vi slåss mot.

Utanför rollspelet, skryter han om att han om att han tränat Dim mak i det enda stället i kina som lär ut det...
Han snor saker ifrån andra spelare, böcker m.m

Och detta bara fortsätter, jag spelade med honom en gång. Resten har jag bara hört av folk ifrån min grupp som har ringt mig när de gått ifrån spelmötet för att de varit så förbannade på honom.

Korpa

Umenörd
Jag impulsspelledde ett högst improviserat DoD-äventyr där jag rullade fram karaktärer för att jag inte hade någon egentlig tanke med vad de olika karaktärerna skulle vara bra på. Halvtrollet fick max i styrka, alltså 20, och jag tyckte att det var ganska småroligt.

När jag då får en spelgrupp så är den kanske inte något att hurra för. Killen som spelar alven gnäller över att jag vill släcka i taket, han får svårt att kunna rita då, och redan där blir jag irriterad.

Killen som spelar halvtrollet ägnar större delen av början på äventyret till att anmärka på att han tycker trollet har för LITE styrka. "I Chronopia så har ett halvtroll...". Jag har nog aldrig längtat så mycket efter att ett äventyr ska bli klart... (Jag har aldrig spelat Chronopia och kommer aldrig göra det, inte efter den upplevelsen.)

Paxen

Veteran
Jag råkade komma i kontakt med en spelare för något år sedan. Skitbra kille, rolig, smart, social. Dock omvandlades han till ett monster när vi satte oss ner vid spelbordet. Killen ville döda allt, jag menar precis ALLT! Vi kan kalla honom Adam.

Spelledare: "In i rummet kommer en äldre man, han ser sig omkring och..."
Adam: "Jag dödar snubben"
Spelledare + Övriga: "Ehh... va?"
Adam: "Ja, han ser så full i fan ut"
---
Spelledare: Samtidigt som ni står och dividerar med handelsmannen så ser ni hur byns bagare kommer springande mot er, han ser skräckslagen ut och skriker..."
Adam: "Jag gör en Charge och Power Attack med ett avdrag på 5"
Spelledare: "Men, men..."
Adam: "Ja, vad har han i AC?"
Spelledare: "..."
---

Det fanns dock ett undantag, och det var när det fanns skatter i närheten.

Spelledare: "Okej, det är din tur, som du ser har du inga fiender precis brevid dig. Vad gör du?"
Adam: Fanns det inte en kista längst bort?"
Spelledare: "Jo, men..."
Annan spelare: "Va fan, jag är ju flankad här... Kom igen!"
Adam: "Ok, jag omvandlar min standard till move. Två move och jag är framme. Actionpoint för att öppna kistan. Vad hittar jag?"
---

Sådär var det hela tiden. Han spelar inte med oss längre.

!Paxen

Swashbuckler
Giladi said:
---
Spelledare: Samtidigt som ni står och dividerar med handelsmannen så ser ni hur byns bagare kommer springande mot er, han ser skräckslagen ut och skriker..."
Adam: "Jag gör en Charge och Power Attack med ett avdrag på 5"
Spelledare: "Men, men..."
Adam: "Ja, vad har han i AC?"
Spelledare: "..."
---
Låter som hämtat från en session i Mutant: UA för nästan 10 år sen där jag troligtvis dog snabbare än jag någonsin har gjort.. Men roligt var det!

Eksem

Champion
Actionpoint för att öppna en kista under pågående strid är sådan skamlös modern tolkning av rollspelandets grunder och själ att jag blir alldeles varm och drömmer om att någon gång få uppleva något sådant själv. Mkt bra anekdot.