Nekromanti V&N for dummies

-BoNe-

Warrior
Ja köpte den i går och har redan läst ut den 3 gånger..

Hur som helst..

Hur gör man en odöd igentligen?? Om (exempel) blablabla den förskräklige vill göra ett skelett hur gör han då??

Fick en bra magi for dummies text för ett tag sedan här på forumet av krille tror ja de va där har förklarade hur man gör besvärjelser väldigt bra. Kan inte någon göra samma sak med hur man skapar ett skelett. Om någon gör detta så kanske det finns en chans att denne får en femma..

-BoNe-

Warrior
Nice.. Men vad mer än balsamering behövs?? Eller är det allt man behöver göra??

Mouja

Hero
Att skapa vandöda

Balsamering behövs endast då du gör en Mumie, annars så är det detta som gäller:

Jag skriver ned en komplett guide här som du kan följa, regeltekniskt sett, då du ska skapa din alldeles egen vandöda slav:

Säg att du tänkt skapa något simpelt, så som ett skelett. Du har ett medelstort labb som ger dig -Ob3t6 i modifikation. Sedan har du två assistenter till det, som det krävs för ett sådant labb. Du har 14 i din färdighet i Alkemi och 3 stycken nekrotropiska kongelat.
Låt oss säga att ditt skelett är en rang 3, så då slår du (Rang 3 : Ob3t6, -Ob3t6 i labb mod. = Ob1t6, minimum) Ob1t6 mot Alkemi samtidigt som du suddar bort 3 stycken nekrotropiska filament från ditt papper.

Ganska simpelt va? :gremwink:

Men om du vill göra en mäktig vandöd med en jätte skum förmåga, då gör vi så här att vi kollar på min sida... under Eon; Nekromanti och sist under Nekrotropisk Bindning.
Där har jag för mig att jag har förklarat det någorlunda.
Är det någonting du inte förstår så är det bara att fråga :gremsmile:

-BoNe-

Warrior
Re: Att skapa vandöda

Exelent..
jag älskar V&N modulen. Perfekt för att skapa en bra ärke fiende.. Muahahaha.. (ondsint skratt)..

Mouja

Hero
Re: Att skapa vandöda

Jag håller med i att V&N är en jefligt bra modul. Den har bara några få små saker som man kan ändra på, ganska lätt, innan den blir perfekt.

Jaggernaut

Hero
Rättelse

" Sedan har du två assistenter till det, som det krävs för ett sådant labb. "

Då man håller på med nekromanti så behövs det bara en assistent.

Pendragon

Swashbuckler
Re: Petter Nallo....

Som jag har sagt innan, borde han ha ett smakråd/korrekturläsare bakom ryggen som läser över axeln medans han skriver, och låter honom få en pisksnärt/elchock eller dyl. när han gör för excentriska utsvävningar.

Nallo hade varit mycket bra om han hölls i lite stramare tyglar.

/Joel