Nekromanti V&N fråga

Nordix

Veteran
Är det möjligt att ge en belial med en demon bunden till sig den nekrotropiska förmågan dödsrikets stasis?

Nordix

Veteran
Jo det är nödvändigt för man vill ju inte bli utkastad ur staden bara för att man har en kille med sig som är genomskinlig och saknar ögon eller en som lyser blått ur små sprickor i huden.
Eller nåt sånt...

Krille

Super Moderator
"Jo det är nödvändigt för man vill ju inte bli utkastad ur staden bara för att man har en kille med sig som är genomskinlig och saknar ögon eller en som lyser blått ur små sprickor i huden."

Tja, det är väl enkelt åtgärdat. Skaffa inte en belial, helt enkelt.

Mouja

Hero
Det fungerar att ge den Dödsrikets stasis, ja. Men sedan så vet jag inte hur mycket den döljer att det är en Belial, de är ju unika vandöda och har ett mycket extremt sätt att "utvecklas" på... så frågan är nu, hur kommer din Belial se ut om du ger den Dödsrikets stasis, ser den mycket annorlunda ut ?

För att sedan svara på den frågan så säger jag, en ande som är bunden i din Belial fungerar att göra nekrotropiska förmågor av den sorten som Dödsrikets stasis för att det sedan skall märkas. Men en Belial med en demon bunden till sig, är det bara slöseri med tid, den ser inte annorlunda ut.

Drakvrede

Swordsman
Men sedan så vet jag inte hur mycket den döljer att det är en Belial, de är ju unika vandöda och har ett mycket extremt sätt att "utvecklas" på...
(min kursivering)

Öhh, va? Belial e väl inte alls unika vandöda, d.v.s. de kräver väl inte att nekromantikern utnyttjar avgrunden för att skapa dem?

Korpen

Hero
Re: V&N fråga, Unika vandöda

En Belial är INTE en unik vandöd!
Den kräver inga själaoffer för att skapas, inte heller är det en egen process, utan du använder den vanliga reanimationen.
Om du menar att ingen belial är riktigt den andra lik må så vara, men att använda utrycket "unik vandöd" innebör ett helt knippe med specialregler som inte berör en Belial.
EDIT: Hmpf, Drakvrede var snabbare...

Nordix

Veteran
Okej, men då skaffar jag en ultor med dödsrikets stasis :gremsmile:.

Förresten, får en vandöd högre rang om man ger den en nekrotropisk förmåga?

Mouja

Hero
Vad jag menade var att de var "unika" andra "levande" vandöda, då de är besatta av en ande eller demon. Ursäkta för mitt sätt att formulera det på, men jag menade inte att de var "Unika Vandöda", utan unika alla andra vandöda...

Mouja

Hero
Jag citerar från min sida(som för tillfället är nere men annars så skulle jag hävda till den):
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har just fått veta att om man lägger till en nekrotropisk förmåga av rang 2 på sin rang 3 zombie, så kommer zombiens rang att stiga med 2.
Nu till det roliga, jag tycker det är befängt - jag menar, inte ska rangen höjas med två bara för att man lägger till en nekrotropisk förmåga,
magnituden på alkemin ska höjas och inte mer. Se detta i så fall som en husregel från min sida.

Mäster nekromantikern Varak'in skall resa en zombie av rang 3, han har -Ob3t6 i labb modifikation,
så då väljer han således att lägga in en nekrotropisk förmåga av rang 2 i sin zombie, förmågan 'Dödsrikets stasis'.
Då är hans totala alkemislag: Ob3t6 (rang 3 zombie) + Ob2t6 (nekrotropisk förmåga av rang 2) - Ob3t6 (labb mod.)
= Ob2t6. Zombiens rang kommer fortfarande att vara 3, eftersom han valde att reanimera en rang 3 zombie.
Varak'in slår Ob2t6 mot sitt värde i alkemi, som är 14, tärningarna landar på 5 - han lyckas.

Det var ett exempel på min husregel, här följer ett exempel på de "riktiga" reglerna.

Mäster nekromantikern Varak'in skall resa en zombie av rang 3, han har -Ob3t6 i labb modifikation, så då väljer han således
att lägga in en nekrotropisk förmåga av rang 2 i sin zombie, förmågan 'Dödsrikets stasis'. Då är hans totala alkemislag:
Ob3t6 (rang 3 zombie) + Ob2t6 (nekrotropisk förmåga av rang 2) - Ob3t6 (labb mod.) = Ob2t6. Zombiens rang kommer
att bli 5 (3+2), 3 (Rang 3 zombie som reanimeras) + 2 (den nekrotropiska förmågan) = 5
Varak'in slår Ob2t6 mot sitt värde i alkemi, som är 14, tärningarna landar på 5 - han lyckas..

Drakvrede

Swordsman
Detaljer, detaljer, detaljer... =)

Vad jag menade var att de var "unika" andra "levande" vandöda, då de är besatta av en ande eller demon. Ursäkta för mitt sätt att formulera det på, men jag menade inte att de var "Unika Vandöda", utan unika alla andra vandöda...
Menar du med "levande" vandöda besjälade sådana? För ingen vandöd är väl per se "levande" - i så fall vore de väl inte vandöda? :gremwink:

En bättre term vore dock att säga att belialen är annorlunda jämfört med andra vandöda (också de unika vandöda). Men visst, jag kan hålla med om att termen "unik vandöd" inte kanske e så lyckad, just eftersom den faktiskt lätt kan ge upphov till missförstånd.

Mouja

Hero
Re: Detaljer, detaljer, detaljer... =)

Med "levande" vandöda menar jag vandöda i all allmänhet..

Drakvrede

Swordsman

Med "levande" vandöda menar jag vandöda i all allmänhet..
Okej, vill inte låta bufflig, otrevlig eller så, men skriv i så fall "vandöda i all allmänhet" (och utelämna "all" - det är inte nödvändigt :gremwink: ), eftersom "levande" vandöda är ett synnerligen paradoxialt sätt att uttrycka sig på. Ville bara säga det.
:gremcool:

Mouja

Hero

Just "levande" var mer menat som ett skämt :gremsmirk:... men jag ska nog inte anväda så paradoxiala sätt att uttrycka mig på :gremtongue: