Jag citerar från min sida(som för tillfället är nere men annars så skulle jag hävda till den):
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har just fått veta att om man lägger till en nekrotropisk förmåga av rang 2 på sin rang 3 zombie, så kommer zombiens rang att stiga med 2.
Nu till det roliga, jag tycker det är befängt - jag menar, inte ska rangen höjas med två bara för att man lägger till en nekrotropisk förmåga,
magnituden på alkemin ska höjas och inte mer. Se detta i så fall som en husregel från min sida.
Mäster nekromantikern Varak'in skall resa en zombie av rang 3, han har -Ob3t6 i labb modifikation,
så då väljer han således att lägga in en nekrotropisk förmåga av rang 2 i sin zombie, förmågan 'Dödsrikets stasis'.
Då är hans totala alkemislag: Ob3t6 (rang 3 zombie) + Ob2t6 (nekrotropisk förmåga av rang 2) - Ob3t6 (labb mod.)
= Ob2t6. Zombiens rang kommer fortfarande att vara 3, eftersom han valde att reanimera en rang 3 zombie.
Varak'in slår Ob2t6 mot sitt värde i alkemi, som är 14, tärningarna landar på 5 - han lyckas.
Det var ett exempel på min husregel, här följer ett exempel på de "riktiga" reglerna.
Mäster nekromantikern Varak'in skall resa en zombie av rang 3, han har -Ob3t6 i labb modifikation, så då väljer han således
att lägga in en nekrotropisk förmåga av rang 2 i sin zombie, förmågan 'Dödsrikets stasis'. Då är hans totala alkemislag:
Ob3t6 (rang 3 zombie) + Ob2t6 (nekrotropisk förmåga av rang 2) - Ob3t6 (labb mod.) = Ob2t6. Zombiens rang kommer
att bli 5 (3+2), 3 (Rang 3 zombie som reanimeras) + 2 (den nekrotropiska förmågan) = 5
Varak'in slår Ob2t6 mot sitt värde i alkemi, som är 14, tärningarna landar på 5 - han lyckas..