Nekromanti Va i helvete?!

Sodivra

Champion
Dagens Yet Another Fantasy Gamer Comic (Som jag blev helsåld på sedan den tipsades om här på forumet och har följt med stort intresse, tack för tipset!)... är ju skräp!

Vafan, sfinxens stora karaktärsutveckling, från tuff till deppvrak går på en ruta! EN RUTA! För att inte tala om att hela strippen bryter av mot den tidigare lättsamma tonen som rådit i serien. Eller är det här bara en bluff av minotauren? Jag vet inte vad jag ska hoppas på.

Snart slutar han väl måla bröst också!

Lambi

Swordsman
Jag tyckte också den var lite sisådär. Kanske inte så katastrofalt illa som du verkar tycka (och eftersom du tycker annorlunda än jag så har du givetvis åt helvete FEL åsikt :gremtongue:).

Tror fortfarande det finns potential. ..och bröst.

Lindenius

Swashbuckler
På tal om det…

Gårdagens avsnitt av CSI-Miami måste varut det sämsta som någonsin gjorts. Alla CSI-kategorier. Från att ha varit lite seriöst i alla fall, känns det numera som CSI-Miami har blivit någon form av rätts-buskis.

Var det någon annan som såg det och har en annorlunda upplevelse?

Edit: //erik.

Lindenius

Swashbuckler
Re: På tal om det…

du menar "Rättvisans brillor"
[Horatio]That… is exactly what I mean.[/horatio]
*Tar på sig solbrillor* :gremcool:

VINJETMUSIK

//erik. för att inte nämna de otrooligt osmidigt inyxade försöken att förklara för publiken vad som händer. (Till CSI kollega: "So I take this substance, and if there is a reaction in the sample, she did it")

Vavva

Swordsman

Hohoho. Det störigaste som finns i serier och film, att anta att publiken är dum i huvudet och därför behöver få facit på allt. Ja, det och solbrillorna då.

Johan K

Gammal & dryg

Ja, jo.. Jag såg det hela. Dock så reflekterade jag inte på detta få.. Kan bero på at man var sådär halvsliten. Men ändå, lite väl förutsägbart var det kanske. Om jag får säga det.

/ Johan K, som annars gilar CSI

Big Marco

Läskig

Ja. Nej. CSI Miami rasar helt i trovärdighet. Tacka vet jag Grissom och gänget. Eller om man nu gillar CSI-polisserier; NCIS.

Lindenius

Swashbuckler

Tacka vet jag Grissom och gänget.
Jag måste faktiskt få tycka att den nuvarande säsongen (alltså den som visas på femman, jag vet inte hur de ligger till i USA) kanske är den bästa som sänts. Jag gillade verkligen storyn med Michael Keppler och hur den utföll.

//erik. Liev Schreiber

Coffe_Kanon

Swordsman

" Tacka vet jag Grissom och gänget."

Instämmer. CSI Miami är på tok för.. tja "flashigt" för att det ska vara min :tekopp:.

Det som är lite lustigt är att trots att vanliga CSI utspelar sig i Vegas så lyckas det framkomma som mindre "flashigt" än CSI Miami. Antingen är det en prestation från CSI Las Vegas sida eller så är det en totalflopp från CSI Miami's sida. Är glaset halvtomt eller halvfullt?

Lindenius

Swashbuckler

Antingen är det en prestation från CSI Las Vegas sida eller så är det en totalflopp från CSI Miami's sida. Är glaset halvtomt eller halvfullt?
I say totalflopp av CSI miami. Platta karaktärer. Patetik. Övertydligheter.

//erik. vilket torde göra glaset halvtomt.

Coffe_Kanon

Swordsman

"Platta karaktärer. Patetik. Övertydligheter."

Och därför är CSI: Miami den populäraste serien av de tre i USA. :gremgrin:
Så Hollywoodeskt det kan bli. Jag och mina fördomar om amerikaner...

Lambi

Swordsman
Solbrillor dygnet runt!

Det där med solbrillorna är inget skämt heller. Alla går runt med solbrillor här (Seattle, WA). Spelar ingen roll om det är soligt, mulet, mitt i natten eller inomhus. Det är alltid ok och coolt. Tydligen. :gremconfused:

Big Marco

Läskig

I say totalflopp av CSI miami. Platta karaktärer.

Ja verkligen! Den enda som jag känner någon koppling till är Calleigh som håller någon form av flagga i topp. Och texas-polisen är också cool (namnet undslipper mig, men han spelas av Rex Linn). Däremot hatar (!) jag rättsläkaren Alexx, maken till värdelös karaktär får man fan leta efter. Töntig, känslomässig, störd och fjantig. Och min bättre hälft satt och jublade när Marisol försvann från serien; "Äntligen får Hor-atio lida! LIDA! MOHAHAHAHA!"

CSI i Vegas, det är Noir det. Obehagligt, rått, brutalt, mörkt och febrigt. Som sagt, Keppler-arcen var mycket bra. Och dyster.

Vavva

Swordsman
Re: Solbrillor dygnet runt!

Finns det något fjantigare än sobrillor inne på mörka klubbar? I don't think so...

Det känns bara 14-åring goffare, alternativt medelålders, rödhårig CSIfjant med 40-årskris.

Coffe_Kanon

Swordsman

"Finns det något fjantigare än sobrillor inne på mörka klubbar? I don't think so... "

Det är nog inte brillorna som gör att det ser fjantigt ut, utan det faktum att snubben med brillorna inte SER något där han/hon drar fram och ständigt går in i väggar, pelare, bardisken etc. vinglar och vanglar.

Även om jag är ett stort fan av solglasögon med spegellinser så skulle jag inte ens drömma om att ha dem på mig inne på en mörk klubb, just p.g.a ovanstående argument. Fast det skulle å andra sidan vara bra att ha något att dölja ögonen med även på en mörk klubb, det är najs att kunna hålla koll på omgivningen utan att någon kan se åt vilket håll man tittar åt (den paranoide har talat). Dessutom så slipper man få kommentarer om att man har "fina ögon", bläh! Jag hatar när det händer...

Eksem

Champion

Solglasögon är häftiga och det är töntigt att bara använda dem för att det är praktiskt. Alltså, solglasögon på klubben är alltid rätt.