Nekromanti Vadå Mr. Höger Hand?

Lorindor

Veteran
Vid ett rollspelsmöte för ett tag sedan så inträffade en lite mindre rolig grej som man som halvseriös spelledare inte vill ska inträffa...

Det låg till så här:
Spelarna hade varit på väg ett par dagar med skepp och ombord fanns en väldigt översexuell trukh, en överdrivet snygg, prostituerad kvinna och en liten missla som enbart var irriterande gullig. :gremtongue:

Så en dag kom det sig att trukhen försökte hyra kvinnan i ett desperat försök att stilla sina lustar, men hon satte sig på tvären och sa nej.

Då händer det som inte får hända när man lyckats få ihop en bra atmosfär. Den lilla misslan säger: "Vet du inte hur man använder Mr. Höger Hand?". Trukhen ser så klart dum ut och alla brister ut i skratt... :gremsuck:

Stämningsdödande, eller vad? :gremcrazy:

- Lorindor

Marukusu

Hero
HERR, om jag får be.

Tvi vale säger jag! Misslan borde ha sagt "Herr" (eller "Fru", beroende på fantasi) Högerhand, och inte "Mister".

- Danne, sprechenpolizei.

Syeth-hd

Warrior
jag använder aldrig det ämnet på mina äventyr då det roliga/intresanta enbart baseras på instinkter och därmed inte kan tolkas som ett rent mentalt intresse vilket är vad jag spelar för. :gremwink:

vilka var spelare?

Pom

Swashbuckler
Jag förstår inte riktigt problemet. Den trio du beskriver (översexuell trukh, snygg prostituerad, irriterande gullig missla) är väl en naturlig grogrund för oneliners av den typen?

Marukusu

Hero
Not in my Mundana [ANT]

När jag uppfann det engelska språket (long story) så bestämde jag att "Mister" skulle översättas med "Herr".

- Danne, master of disaster.

Wilmer

Hero
Synder [OT]

Det är väl bra stämning om alla skrattar?

Jaja, lite OT funderingar och predikningar som vaknat till liv i mitt sinne efter att ha läst tråden.

Hur förhåller sig Daakkyrkan, den Samoriska läran och de många sekterna till onani?
Alla mina spelare är uppväxta i Sverige och Sverige har liksom alla andra västerländer fått en helt förvriden syn på sex på grund av kristendomen (antar att Islam har gjort det samma för nordarfrika och mellanöstern). Sex är fortfarande skamligt. Världen skulle vara mycket mysigare om kristendomen aldrig fått fäste i europa.

Man kan bibehålla realismen utan att behöva genera folk genom att beskriva saker kort.
RP X ägnar ett kvällsmål åt att förföra SLP Y och lyckas. Lagom berusade går de till hennes hem.
Slå slag mot några olika karaktärsdrag.
SL säger: RP X och SLP Y knullar.

Det tillför spelet något eftersom RP X får ett band till SLP Y. Bla bla kärleksintriger, otrohet och grejer.

Onani existerar inte på samma sätt som dassbesök inte gör det. Det tillför inte spelet någonting. Det är vulgärt, det är i våra kristna ögon äckligt.

Även om nästan alla här är ateister eller agnostiker så kan ni inte förneka att ni påverkats enormt av de bibliska lögnerna.
De som spelar i Mundana och de som skrivit ihop Mundana har också påverkats av dem. Därför är det troligt att de stora religionerna i Mundana anser sex som nöje som en synd, annars skulle Mundanabornas mentalitet vara mycket annorlunda vår.

Marcus J

Hero
Men i svenska

Ja men den korrekta benämningen på Fröken Höger är just det Fröken Höger. Inte att förväxlas Lena Handén. Mr. Höger är någon avart och herr höger likaså.

Så från och med nu så ska ni använda fröken höger. Eftersom jag har sagt det!

/Marcus. Lider av storhetsvansinne.