Nekromanti Vadå Skill selection?

Dr. Acula

Veteran
Asså det är en sak jag inte förstår och det är det här med skills. Jag fattar hur man räknar ut hur många Skill points man ska få men sen kommer problemen. Först står det en lista med Class skills, sen bland Starting package finns en lista med några av Class skillsen med utsatta poäng. Vad är det frågan om? Jag har läst igenom alltihop flera ggr men fattar ändå inte. Snälla hjälp.

ps. jag vill utfärda en allmän varning om att ni antagligen kommer få se fler inlägg av mig när det inte är något jag inte förstår. Köpte nyss boken och min engelska är inte den bästa. hoppas ni har ork att stå ut med det och ork att hjälpa mig

dB-)

Staffan

Myrmidon
Startpaketen är i princip en genväg när man gör sin figur. Om vi låtsas att vi ska göra en mänsklig krigare med 12 i Int så har vi två val när vi kommer till färdigheterna:

1. Spendera 16 skill points enligt gängse regler.
2. Välja fyra av de skills som står listade i startpaketet.

Metoderna ger i grund och botten samma resultat (startpaketens olika val har alltid spenderat 4 skill points på var och en av de ingående skillsen), men den första är lite mer flexibel och den andra är snabbare.

King Kromm

Hero
Tillägg: Om du väljer att köpa skills, can du också köpa skills som inte är klass skills, och då kostar det 1 poäng att höja med en halv.

Och så kan jag passa på att fråga om jag har uppfattat det rätt med etta tillägget :gremsmile:

humongos

Veteran
Jag kommer ihåg att jag också blev förvirrad av startpaketets skill selection, jag fattade inte riktigt att man väljer ett par skills som redan är köpta till rank 4 (eller 2 cc).

Men jag postade min fråga på ett engelskt forum och fick ett bra mycket snorkigare svar :)
Här är det mer ödmjukt, men svar som svar kanske man ska säga.