Nekromanti Vadå "Special Weapon Quality"?

Bassejr

Hero
Artifice Domain, Chaos Domain, Evil Domain, Good Domain och Law Domain. Alla dessa har gemensamt att en av de två domain powers man får om man väljer dessa som cleric är att man kan ge ett vapen "Special Weapon Qualities". Dessa är, i samma ordning som dessa domains är listade ovan:
the dancing special weapon quality, the anarchic special weapon quality, the unholy special weapon quality, the holy special weapon quality, samt the axiomatic special weapon quality.

Ingenstans har jag hittat vad dessa skulle innebära, eller vad man skulle ha för nytta av dem. De nämns ingen annan stans utöver i just de respektive domains i kapitlet om Clerics där man får dem, och där står det inte vad de har för effekt, utan bara hur ofta man kan använda dem, och hur länge de varar.

Vad gör dessa till synes värdelösa egenskaper, och varför skulle man välja dem? Var kan jag hitta vad för effekt de har på vapnet om det är "Dancing" eller "Axiomatic"?

Iskaral

Swordsman
Pathfinder antar jag. Core Rulebook s. 468 Magic Weapon Special Ability Descriptions

Cybot

Mest spelbar
Imbue Holy? Värdelöst?
Vad röker du?

Dancing gör att vapnet kan attackera på egen hand i fyra rundor (med din BAB). Sen faller vapnet till golvet om du inte plockar det

Holy gör 2d6 extra skada mot alla med evil alignment och räknas som good aligned när det gäller att slå igenom damage reduction (evil outsiders vanligen, men även en del typer av odöda).

Axiomatic, unholy och anarchic är lite vekare då färre varelser har DR med den subtypen, även om du fortfarande gör 2d6 extraskada mot en ganska bred grupp fiender.