Nekromanti Vad är det för skillnad på spelkonsolrena ?

Sanjuro

Warrior
Skulle också vilja läsa mer om det, för det går emot allt jag har hört hittills. Intressanta påståenden som detta backar man fördragsvis upp med källor!

Troberg

Sinister eater
Som jag var inne på i mitt svar till eksem: nä. Det här är en "popular misconception". Tyvärr. För det hade varit jäkligt coolt om den var så bra som Sony påstod...
Det är inget snack om att PS3 har den häftigaste hårdvaran, men det innebär inte nödvändigtvis att det är den mest lämpade hårdvaran för spel. Å andra sidan så är den ju tänkt att vara mer än en spelmaskin, så frågan är om det spelar så stor roll.

Troberg

Sinister eater
Re: å andra sidan

Och 360 instabil? Enligt vilken statistik? Av drygt 10-12 miljoner 360 på marknaden är det knappast en stor procent som fått ring of death eller vad de kallar den
Jag har hört siffror som talar om 20-30% garantireturer.

Vad gör bakåtkompatibiliteten sämre än den PS3 har i Europa?
PS3 har i alla fall ambitionen att vara bakåtkompatibel, 360 kan bara köra några få utvalda titlar sanktionerade av MS.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Företaget som sponsrar/driver Ubuntu-familjen

Men alltså... Ubuntu är inte Linux. Eller ja, ubuntu är ju en sorts linux, men det är just det - en sorts. Linuxrörelsen är mer spridd och månghövdad. Det är inte Ett Stort Ont Företag, snarare Några Mindre Halvonda Företag Samt En Hel Hög Amatörer Och Andra...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: å andra sidan

Bakåtkompatibilitet är ett bra säljargument, men de flesta undersökningar visar att få använder sig av den i slutänden.
Jag är en av dessa få, och jag förklarade varför jag inte kommer att vilja ha en 360.

I dagsläget sperlar jag nästan mer PS1-spel på min PS2:a, och X-boxen tjänar i 9 fall av 10 som maskin för emulerandet av NES, SNES etc.

Och 360 instabil?
Enligt de erfarenheter jag och kamrater har, och det jag läst.

Men framförallt lider 360'n i mina ögon av dels dålig bakåtkompatibilitet, dels SKITFUL formgivning (gäller PS3 också, förvisso), dels riktigt trista och i mina ögon nästan uniformt ointressanta spel. Jag är ingen "Live-spelare", och konsollen och spelen är mycket fokuserade på just Live. Jag vill helst inte ha med andra att göra när jag spelar, så 360'n är definitivt inte för mig.

Det enda spel, och då menar jag det enda, som lockar mig till 360'n är Halo 3, helt enkelt eftersom jag gillade ettan och tvåan.

Lorindor

Veteran
Re: Slentrianbashing

Det stämmer, nya N64-spel kostade i regel 600-700 kr, det hade jag full koll på som liten grabb. Det dyraste spelet som jag har köpt var Conkers Bad Fur Day som gick på nära 800 kr. Det sög...

Som det ser ut idag skulle jag säga att medelpriset för nya spel ligger på 600 kr, men den observationen gäller bara för Wii och PS2 - spelhyllorna för HD-konsollerna går jag bara förbi än så länge utan att titta på så att jag slipper frestas. :gremcrazy:

- Lorindor

Troberg

Sinister eater

Men alltså... Ubuntu är inte Linux. Eller ja, ubuntu är ju en sorts linux, men det är just det - en sorts. Linuxrörelsen är mer spridd och månghövdad. Det är inte Ett Stort Ont Företag, snarare Några Mindre Halvonda Företag Samt En Hel Hög Amatörer Och Andra...
Japp. Dessutom så har inte Canonical någon egentlig kontroll över innehållet, utan det ligger mer på en filosofisk nivå med sådant som releasecykler, balansen mellan cutting edge prylar och stabilitet och sånt.

Canonical är i princip en person med gott om stålar (han var bland annat förste rymdturisten) som delar med sig av sina pengar för att han gillar tekniken och vill gynna den. Det är alltså inte ett traditionellt vinstdrivande företag.

seinet

Swashbuckler

Jag läste att Mark Shuttleworth (grundaren av Canonical) investerat över 25 miljoner dollar i Ubuntu. Lita inte på siffran helt då mitt minne sviker mig ibland. Men han har lagt ner en förmögenhet i Ubuntu. Efter att ha testat Ubuntu hemma lite så måste jag säga att jag är imponerad av resultatet.

/Seinet Wintermute - Skall iväg och byta toner på en skrivare nu

Troberg

Sinister eater

Jag läste att Mark Shuttleworth (grundaren av Canonical) investerat över 25 miljoner dollar i Ubuntu. Lita inte på siffran helt då mitt minne sviker mig ibland. Men han har lagt ner en förmögenhet i Ubuntu. Efter att ha testat Ubuntu hemma lite så måste jag säga att jag är imponerad av resultatet.
Japp, stämmer med siffror jag har hört, bortsett från att det inte är en investering, eftersom han gör det för att det är något han tycker är en bra idé att stötta, inte för att få tillbaka några pengar.