Nekromanti Vad är det värsta med internet?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Storuggla said:
Storuggla, eller är det något snuskigt
Internets kloak. De försöker leka tuffa genom att framställa sig som en del av det coola gänget som hänger på /b/ på 4-chan, helt enkelt.

Foggmock

Myrmidon
Wow, att netizens ständigt blandar ihop 4chan med /B/ tar jag liksom, och att de tycker att stället är avskyvärt, men av alla...

Et tu, krank? :gremsmirk:

Rising

Vila i frid
Fast både Cracky (eller åtminstone ScarecrowMaiden, som hon kallade sig själv) och Boxxy är ju internetkändisar i stort; Boxxy har ju ett eget avsnitt av KnowYourMeme och är stor även bland youtubare som aldrig satt sin fot på /b/; så om man inte känner till henne så har man helt enkelt ingen koll (vilket man iofs kanske inte känner att man behöver ha).

Tabby är det dock ingen som bryr sig om förutom några få b-tards, och inte ens de som gillar henne gillar ju henne, utan de trollar förmodligen bara.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Foggmock said:
Wow, att netizens ständigt blandar ihop 4chan med /B/ tar jag liksom, och att de tycker att stället är avskyvärt, men av alla...

Et tu, krank? :gremsmirk:
/b/ ligger på 4-chan, och jag hittade ingen wikipediasida som handlade exklusivt om /b/. Det kan finnas, men jag letade inte så länge.

Sen tycker jag inte att det är så konstigt att tycka att /b/ är en kloak. Det anmärkningsvärda är att det finns de som inte tycker det, liksom.

Fatta mig inte fel nu, jag gillar /b/. Jag skulle inte hänga där, men jag gillar ändå konceptet och tror på det hela taget att den del av internet jag hänger på generellt är trevligare för att /b/ finns.

Fienden

Hero
Rising said:
Tabby är det dock ingen som bryr sig om förutom några få b-tards, och inte ens de som gillar henne gillar ju henne, utan de trollar förmodligen bara.
This, this, a thousand times this. Fan så glad jag är att Tabby-spammet är över. På tal om /b/, vad har vi på första sidan idag?
Knark
"Rita en bild, jag läser era tankar" (wut?)
ax-by-cx+cy factorize plox
http://www.youtube.com/watch?v=EzNhaLUT520&feature=fvhl
Camwhore
Bild på.. Någon
Morpheus dotter är porrstjärna
Incest
Någon brud
Australiens val
Moar brudar
http://www.youtube.com/watch?v=7zl4sjZTxAQ&feature=player_embedded
BAAAW-tråd
"The day /b/ went too far" -.-'
Guys/Girls-tråd

... Vad fan läser jag?

Übereil

Swashbuckler
Rising said:
Fast både Cracky (eller åtminstone ScarecrowMaiden, som hon kallade sig själv) och Boxxy är ju internetkändisar i stort; Boxxy har ju ett eget avsnitt av KnowYourMeme och är stor även bland youtubare som aldrig satt sin fot på /b/; så om man inte känner till henne så har man helt enkelt ingen koll (vilket man iofs kanske inte känner att man behöver ha).
Ingen koll på vad?

Übereil

Übereil

Swashbuckler
Rising said:
Ingen koll på fåniga internetmemer och -snackisar.
Det köper jag.

Rising said:
Ingen koll på "internet" såsom subkultur betraktad.
Det där köper jag å andra sidan inte, eftersom internetsubkultur består av liiiiite mer än 4chan.

Übereil

Rising

Vila i frid
Det där köper jag å andra sidan inte, eftersom internetsubkultur består av liiiiite mer än 4chan.
Men, som sagt, Boxxy är ett internetfenomen.

När det gäller mer eller mindre exklusiva 4chanfenomen, såsom THEN WHO WAS PHONE, så är de förmodligen bara intressanta för /b/tards och inga andra; men just Boxxy sträcker sig över en större spännvidd.

Precis som med YTMND- och youtubememer. Somliga är mest att likna vid internskämt; medan andra blir allmängods.

I regel kan man säga; när Know Your Meme väl har upptäckt något, då är det mainstream.

Det är väl som med Candlejack, som började som en rätt allmä

Wilmer

Hero
Re: Det värsta med internet är invånarna.

Cybot said:
Tyvärr så finns det nog bara en sak som skulle kunna fixa det problemet. En metod att ge någon en smocka på långdistans.
Seriöst. Om något så har internet bevisat att ingenting fungerar om inte hotet om våld finns i bakgrunden (och när det gäller internet så är det vanligtvis i händerna på en mer eller mindre upplyst despot).
Underbart, kan inte vänta på att få slå 5-åringar i ansiktet så att de börjar gråta eller ge en 14-åring ett nervöst sammanbrott genom att hota med att slå henne :gremwink:

Det är knappast hotet om våld som får folk att hålla sig i skinnet utanför internet och även fast man kan bruka våld analogt så stoppar det inte vanlig hederlig mobbing även om ungdomsromaner vill få oss att tro det.

Übereil

Swashbuckler
In January 2009 a young GaiaOnline user named “BoxxyBabee” posted several hyperactive, seemingly innocuous videos to YouTube. Discovered via a post on i-am-bored, the division between Boxxy h8rs and those declaring her “Queen of /b/” culminated in a civil war that crashed 4chan.
Twitter är ett internetfenomen. Facebook är ett internetfenomen. Rickrolling är ett internetfenomen. 4chan är ett internetfenomen. Boxxy en period i 4chans historia, en detalj i ett internetfenomen, inte ett internetfenomen i sig.

Übereil

Rising

Vila i frid
Twitter är ett internetfenomen. Facebook är ett internetfenomen.
Bleh.

Nå. Jag förstår vad du menar; men när jag säger internet-subkultur så menar jag alltså inte sånt som du kan prata med din moster om, eller sånt som DN Kultur skulle kunna skriva om. I själva ordet har jag alltså redan poängterat att jag pratar om något lite mindre och ljusskyggt. Var gränsdragningen egentligen går för sånt som är subkultur men ändå inte bara ett minimalt internskämt; det är förstås en svår gränsdragning - och det är svårt att föreställa sig något tråkigare än att du och jag skall diskutera var dessa gränser egentligen går.

Men gör lite googlesökningar på "boxxy" och jag tror att du kommer att märka att hon nämns på ganska många forum och communities; hon är långt ifrån 4chanexklusiv. En av Boxxys videor på youtube har ungefär lika många träffar som Keyboard Cat. Då är man ett internetfenomen.

Übereil

Swashbuckler
Rising said:
Nå. Jag förstår vad du menar; men när jag säger internet-subkultur så menar jag alltså inte sånt som du kan prata med din moster om, eller sånt som DN Kultur skulle kunna skriva om. I själva ordet har jag alltså redan poängterat att jag pratar om något lite mindre och ljusskyggt.
Det gör jag också (annars hade jag inte nämnt 4chan som en internetsubkultur :p).

Vad gäller Boxxy så får jag nog ta tillbaka mitt förra inlägg, jag gick på lite för aggresivt på grund av ett missförstånd (min hjärna kopplade lite fel). Internetfenomen köper jag definitift. (Även om min research fortfarande indikerar att huvudaktiviteten var centrerad king 4chan. Till skillnad från t ex Rickrolling som hände regelbundet i princip överallt där man kan länka till andra sidor.)

Übereil

Übereil

Swashbuckler
Så dom lyckades få ut fullt namn och adress tillslut? På något sätt så tror jag att faran med sådan info är lite överskattat, liksom hur illa var egentligen det där besöket från Anon*? Och då är det här bland det värsta som kan hända i ett extremfall.

*...allvarligt, hur illa var det?

Übereil

Tibbelin

Warrior
Jag instämmer med åtskilliga talare, anonymitetens fula baksida är bland det värsta som finns. Folk verkligen gör och säger vad som helst när de kan gömma sig bakom anonymitet, rollspel.nu är dessvärre inte ett undantag (fast nu har jag inte sett något på länge men å andra sidan läser jag inte så många trådar heller).

Att folk ständigt tror att deras ansiktsuttryck och tonfall går fram och därför använder sig av ironi. Ironi borde vara förbjudet på internet annat än i mindre slutna sällskap. När ska folk lära sig att ironi går inte fram i bara text?!

Avslutningsvis så stör det mig att lagarna inte hunnit med i internets utveckling, kanske mera lagens brist än internets men dock, de hör ihop. Individen är tyvärr dåligt skyddad för förtal och ofrivillig publicering, mycket faller i slutändan på den publicerande partens goda vilja att plocka bort det materialet som en annan individ inte vill ha ute för hela världen att se. Men den goda viljan finns långt ifrån alltid.

Jag har faktiskt utan framgång försökt föra den här dialogen med vårt rättsväsende men blev avvisad med orden att de inte visste vad som gällde. Om inte poliserna vet vad som är rätt och fel, hur ska då den enskilde individen känna till sina rättigheter?

Fienden

Hero
Ubereil said:
Så dom lyckades få ut fullt namn och adress tillslut? På något sätt så tror jag att faran med sådan info är lite överskattat, liksom hur illa var egentligen det där besöket från Anon*? Och då är det här bland det värsta som kan hända i ett extremfall.

*...allvarligt, hur illa var det?

Übereil
Well, det var en stol framför dörren, så killarna som gick dit hälsade inte på. Istället skaffades det blommor, och "Anon <3" skrevs ut på hennes altan. :gremtongue:

Det var typ allt. Men ja, all info kom fram tillslut. Bildgoogla "Boxxy dox Catherine -Gomez" så ska det komma på första sidan.