Nekromanti Vad är din kryptonit?

Saxifrage

Hero
Superkrafter avhandlades i en tråd nedan. Men som alla vet har superhjältar (oftast) inte bara superkrafter, utan också svagheter, för att storyn ska bli balanserad. Stålis tål inte kryptonit, Bamse blir klen utan dunderhonung, etc. Så vad är din super-svaghet?

Undertecknad lider av viss överkänslighet för virusinfektioner. Om någon med förkylning bara tittar på mig så hamnar jag i snorig koma i minst en vecka. Min ärkefiende hade nog varit "Dr Sneeze" eller dylik.

Vad har ni andra för flaws?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ost. Den enda matvara jag inte står ut med, av någon märklig anledning (dock har jag inte några större problem med färskost). Tål varken smaken eller lukten. En lämplig nemesis skulle ha förmågan att snärja in mig i tentakler av smält ost eller liknande.

Johan K

Gammal & dryg
Mina kryptoniter är som följer:
* Allt som har fyra ben, päls
* Kärringar som överdoserat paryfm
* Damm

Blir jag utsatt för detta så får man en härlig omgång med astma & allergi.

Whizzman

Warrior
Din mamma!

Eller nej... *Min* mamma! :gremblush:

En av hennes superattacker är att ställa dumma frågor. Till exempel:

"Var är mjölken?"
Var fucking tror hon att den är?! På mitt rum?

"Är du hemma?"
Ställs alltid, vareviga dag som jag kommer hem från skolan... Neeej jag är i Hongkong!

"Emil har du min tröja?"
Ja självklart, för jag gillar att gå omkring i för små, tantkläder på min fritid!

"Emil, sitter du på datorn?"
Ja det gör jag, och jag vägrar att flytta på mig!

(Alla frågar är autentiska och hämtade från riktiga situationer i verkligheten, tyck synd om mig!)

magoo

Hero
Ballonger! De gör mig nervös, ängslig och kallsvettig.

Min nemesis är en treåring som varit på hamburgarrestaurang och som drar sin gratisballong efter trottoaren. Eller en lustig kompis som vet att jag hatar ballonger och som sitter och gnisslar med en.

Det är förresten smällen jag är rädd för, alla pangande ljud gör mig paralyserad. Min värsta mardröm är att hamna i ett riktigt krig, inte bara för risken att bli dödad utan för att jag skulle hamna i chock av enbart ljuden från explosionerna.

/Magoo, lätt att tortera

Foggmock

Myrmidon
Pollen!

Det enda som försvagar mig. Sen finns det saker jag inte kan motstå, och alltså kan användas i fällor. Som choklad, pizza eller små söta flickor.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
ok

erkänner.

Vad jag verkligen inte klarar av är följande:
- Höga höjder (intervallet, "det här klarar jag att hoppa ner från utan att göra mig illa (ca 0.75 m)" - nu ser jag inte vad för hårda saker jag kan slå mig på (ca 100 m))
- Stora folkmassor.... exempelvis stora hallar med mycket folk (jmf mässor)
- Trånga små utrymmen som hissar utan fönster...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Deadlines

Egentligen är jag min egen kryptonit på en uppsjö bisarra vis, men om vi bortser från det en stund så är det deadlines som är min bane. Jag har förbannats med en fullständigt oförmåga att passa sådana; och även om jag skulle råka lyckas nån gång, så har jag slutfört härket i sista minuten och gjort ett hafsverk av något slag. Det suger lite grann.

- Ymir, för lat för samhället

Hjalle

Swashbuckler
Dumhet och Hälsensfan

Stupiditet, gärna applicerat på fjortonåriga tjejer. Gör mig förbannad, frustrerad, skakig, och gör att jag får svindel.

Ska man peka ut min akilleshäl, så är det hälen, eller hälsenan mer exakt. Jag har spelat fotboll halva mitt liv, hela tiden på hög nivå för min åldersgrupp, och fanimej vad ont jag har i den jäveln, så fort jag gör någonting. På min sista fotbollsträning innan jag lade av, kunde jag inte gå, och hade därefter konstant skitont i tio månader. Och hälsenan hånskrattade åt mig, i sina plågor...

-Hjalle, fy skäms.

Nightowl

Champion
OK, jag erkänner.

Jag är ganska lätt att döda med konventionella handeldvapen.

Och telefonförsäljare förvandlar mig till en galen best som man kan få inlåst, om man vill besegra mig psykologiskt.

Erik

Rising

Vila i frid
Ha ha ha!

(Alla frågar är autentiska och hämtade från riktiga situationer i verkligheten, tyck synd om mig!)
Det skulle jag, men jag är för upptagen med att skratta så jag får ont i magen. Var är mjölken? och Har du min tröja? är ju helt sanslöst corny. Mammor är toppen, och din mamma är toppigare än de flesta.

/Rising

Rickard

Urverk speldesign
Re: OK, jag erkänner.

"Och telefonförsäljare förvandlar mig till en galen best som man kan få inlåst, om man vill besegra mig psykologiskt."
/Han som kollar upp Erik Seurins nummer, för det här måste han testa

Rickard

Urverk speldesign
Jag brukar suga på sniglar, men efteråt stoppar jag tillbaka dem.

/Han som lurade en tjej att äta gräs en gång (och hon har barn nu)

Anders Åstrand

Swordsman
Min nemisis är nog RyggkliarKvinnan.

När RyggkliarKvinnan dyker upp med sina långa naglar och långsamt drar dem över SuperAnders nakna rygg förvandlas han till en sparris, som inte kan göra annat än att sjunka ihop och stöna.

Det behöver inte nödvändigtvis vara RyggkliarKvinnan, vem som helst med långa naglar går bra.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
När mina döttrar bildar flock omkring mig och säger: "Snälla pappa, får vi?" blir jag väldigt svag. En vanlig åkomma bland fäder har jag hört sägas.