Nekromanti Vad är dina önskningar/förhoppningar...

King Kromm

Hero
...när du för första gången tar i en ny äventyrsmodul, med eller utan något speciellt rykte? Läste lite i en ganska intressant tråd om någe likanade i rollspel eller om de va rollspelsbakar forumet, osäker. Men nu tar jag även upp det här.

Anledningen till detta är att jag själv nu tänker fortsätta skrivandet på det äventyr jag påbörjade, nära nog avslutade och förstörde i samband med jorges utmanningen för en månad eller två sedan.

Jag tänker dessutom lägga om det hela och expandera det. Därför är jag nyfiken på vad folk önskar sig i detta forumet. Detta eftersom ni förhoppningsvis kommer behöva skåda detta verk(får man kalla det så?? :gremgrin:).

Men nu åter till de viktiga.

Vad vill du se i en modul?
Varför?
Vilka delar är viktigast att lägga energi på?
Varför?

Och naturligtvis är det inte din allmänna åsikt, utan din åsikt när det gäller just Drakar och Demoner v.6 och inget annat.

När jag endå e på gång å kladdar på för fullt så kan jag ju passa på att nämna att jag själv inte kan måla för 5 öre, och om det finns någon snäll själ som skulle vilja/kunna försöka sig på någon illustraion, i någon stil som påminner om andra dod6 illustrationer, så hade det vart jäkligt kul att fylla ut denna modulen en eller fler sådana. Fast de e klart, chansen finns ju att det här inte blir mer än ett halvfärdigt dokument på datorn, eller att jag tröttnar och bara gör klart det på snabbast möjliga vis.

Men min önskan är endå att Svampskogen (arbetsnamn) en dag blir verklighet!

Jag kan dessutom passa på att be om ursäkt för min "spamming" med två nya trådar irad eftersom jag själv inte ens gillar sådana. Men till mitt försvar så var det runt tio timmars mellanrum mellan dem, samt att jag inte hada massa tankar på detta "mastodont" (blev stort iaf) inlägg före jobbet idag.

Mattis

Swordsman
Jag söker mest efter stämning och orginella saker i mina äventyr. Det är lätt att hamna i "samma spår", och då kan en ny stämning eller en händelse som någon med andra erfarenheter komma till användning.

Det blev lite kryptiskt ser jag, men jag hoppas att du förstår. Svampskogen låter lovande på namnet! =)

ToTTe.

Veteran
jag söker djupa och smaskiga intriger...
jag hatar röda trådar och annat äcklande..

mycket hellre en bra beskriven stad/by med ett område där intriger är väl beskrivna och man får ha ett lite mer "levande" och fritt rollspelande där karaktärernas egna viljor spelar störst roll.. inget jävla "en dvärg går fram till er och säger 'ni ser inte ut att vara härifrån'"