Brukar bli irriterad över att alla på kontakt enbart verkar vilja spela mainstream spel, i mitt tycke i alla fall.
Vilket fick mig att fundera över vad sjutton räknas som ett mainstream spel egentligen.
Tror nämligen inte att min definition kanske inte delas av så många andra.
För mig så är mainstream spel alla rollspel som är kommersiellt utgivna(dvs inte gratis), och som är stora och framgångsrika oavsett kvalité.
Tex. D&D punkt whatever, WFRP, vampire, Etc.
Motsvarigheten skulle då bli spel som inte blivit lika stora och framgångsrika igen oavsett kvalité.
Tex. Victoriana, Hollow Earth Expedition, Starblazer, Changeling etc.
Svenska motsvarigheter skulle vara; Mainstream = MUA. inte mainstream = Noir.
Men som sagt detta är min egen helt subjektiva definition och jag är fult medveten om att den inte tar hänsyn till den normala mainstream/indie utgivnings aspekten.
Så hur skulle du definiera mainstream och vad skulle du kalla mainstream spel.
(Mainstream enbart inom rollspels området så inte vad som är mainstream inom film, böcker, konst m.m)
Vilket fick mig att fundera över vad sjutton räknas som ett mainstream spel egentligen.
Tror nämligen inte att min definition kanske inte delas av så många andra.
För mig så är mainstream spel alla rollspel som är kommersiellt utgivna(dvs inte gratis), och som är stora och framgångsrika oavsett kvalité.
Tex. D&D punkt whatever, WFRP, vampire, Etc.
Motsvarigheten skulle då bli spel som inte blivit lika stora och framgångsrika igen oavsett kvalité.
Tex. Victoriana, Hollow Earth Expedition, Starblazer, Changeling etc.
Svenska motsvarigheter skulle vara; Mainstream = MUA. inte mainstream = Noir.
Men som sagt detta är min egen helt subjektiva definition och jag är fult medveten om att den inte tar hänsyn till den normala mainstream/indie utgivnings aspekten.
Så hur skulle du definiera mainstream och vad skulle du kalla mainstream spel.
(Mainstream enbart inom rollspels området så inte vad som är mainstream inom film, böcker, konst m.m)