Vitulv
Årets spelledare 2011 och 2013
Jag köpte Pathfinder Chronicles Gazetteer i helgen, eftersom jag tänker spelleda Kingmakerkampanjen till Pathfinder. Till och börja med så måste jag säga att det känns jäkligt skönt med en kampanjvärld som inte är 300+ sidor, utan faktiskt går att ta till sig på en kvälls läsning.
Det jag undrar över är lite varför folk är så förtjusta i Golarion. Missförstå mig inte, det är inget fel på kampanjvärlden i sig, den är ganska bra. Jag ser bara inte varför folk verkar vara så eld och lågor över den. I mina ögon (och efter en snabb genombläddring) verkar det vara en ganska standardiserad fantasyvärld som inte bjuder på någonting att höja på ögonbrynen för.
Så, varför Golarion och inte Forgotten Realms eller Greyhawk?
Det jag undrar över är lite varför folk är så förtjusta i Golarion. Missförstå mig inte, det är inget fel på kampanjvärlden i sig, den är ganska bra. Jag ser bara inte varför folk verkar vara så eld och lågor över den. I mina ögon (och efter en snabb genombläddring) verkar det vara en ganska standardiserad fantasyvärld som inte bjuder på någonting att höja på ögonbrynen för.
Så, varför Golarion och inte Forgotten Realms eller Greyhawk?