Nekromanti Vad är Neotech?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Efter att ha tittat igenom regelboken och de två modulerna "Offensiv" och "Euro" till N2 känner jag mig något villrådig. Läser man bara reglerna i grundboken rätt av så känns det som om man sitter med ett mörkt framtidsrollspel där rollpersonerna är små och betydelselösa. Världen och de olika händelser som finns känns till stor del väldigt realistiska och genomtänkta. Detta intryck ger även "Euro" även om jag har svårt att förstå varför just fransk byråkrati skulle bli så dominerande...
Börjar man glo på de små löjliga citaten i grundreglerna(-Öh, jag sköt en massa skott och folk dog. - Höhöhö!) och i viss mån även på "Offensiv" så får man dock ett helt annat intryck. Då verkar det vara ett lättsinnigt actionrollspel med mycket skjutande. Är det månne en kombination av de båda? Jag tycker att det känns en aning motsägelsefullt dock. Vad tycker ni? Jag betackar mig för svar som "du kan naturligtvis spela precis hur du vill". Det gör jag redan.

Krille

Super Moderator
"Då verkar det vara ett lättsinnigt actionrollspel med mycket skjutande. Är det månne en kombination av de båda?"

Nästan. Neotech innehåller båda typerna, för att man ska kunna välja den ena eller den andra. Så dessvärre är det svar du inte ville ha, "du kan naturligtvis spela precis hur du vill" precis det som gäller. Orsaken till att båda är med just att du ska kunna spela precis som du vill.

Själv har jag spelat högnivåintriger, hongkongaction, militärisk action, ångestcyberpunk, nätparanoia och en massa andra varianter. I en del fall samtidigt.