Nekromanti Vad är nu detta för tokeri?

Morgoth

Swashbuckler
Jag var ute och vamlade på världsvida nätet efter svenska butiker som sålde Tribe 8-supplement, och kom över den här, och det verkar ju rent magnifint! /images/icons/wink.gif

Är det någon som beställt från detta hobbygames? Jag fick känslan 'för bra för att vara sant' (trots Arvidos kommentarer -han har inte sett genom slöjan ännu, /images/icons/crazy.gif). Hur är deras service? Har dem ett lager här i Sverige eller skickar dem efter från något annat stort land? Hur snabb är leveransen? Blir man helblåst eller bara halvblåst?

/Morgoth@rules.it [hemsida] - konsument och kritiker

chrull

Stockholm Kartell
Jag upptäckte precis vad de hade och kommer att maila dem :D

SLA SLA SLA LSA SLA SLA SLAS LAS LA :D:D:D:D

chrull

De är seriösa och bra

De ligger ca 300 meter från mig, jag skulle kunna se dit från balkongen om det inte vore för en skola i vägen.

Men de är i alla fall helt seriösa och de kommer inte att blåsa dig (gör de det så säger du till mig så går jag och vrider om snoken på dem, jag gillar sånt /images/icons/devil.gif). De har ett lager, men inte på de allra uddaste grejerna (men de tar in dom, det tar bara längre tid). Dock är deras lager inte alltid fullt, så det kan ta lite extra tid ibland.

Så kör hårt! Beställ redan idag (nej jag får ingen provision /images/icons/wink.gif).

/Faehrengaust, en nöjd storkonsument

Man Mountainman

Storsvagåret
Är det någon som beställt från detta hobbygames?

Ja. (Jag har dessutom varit inne på deras butik i Uppsala). Servicen är genuin. Betalning sker mot postförskott varför jag föredrar att beställa från SF-bokhandeln. Ibland tenderar de att lista varor de inte längre har, vilket gör att man kan "luras" att beställa saker.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Man Mountainman

Storsvagåret
Hördu, mina besök i Uppsala är mycket ofrekventa, och den enda riktlinje jag kan ge dig är att de ligger längst med en gata som i sina ändar har Svenssons restaurang och en musikskola, och på vars motsatta sida en gymnasieskola ligger.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Honken

Hero
Är det någon som beställt från detta hobbygames? Jag fick känslan 'för bra för att vara sant' (trots Arvidos kommentarer -han har inte sett genom slöjan ännu, ). Hur är deras service? Har dem ett lager här i Sverige eller skickar dem efter från något annat stort land? Hur snabb är leveransen? Blir man helblåst eller bara halvblåst?

Jag har handlat på Hobbyhuset (hobbygames.se) så länge jag har sysslat med annat än svenska rollspel. På den tiden man ringde dit och beställde så fick då alltid jag underbar service. När man hade några frågor så svarade han på dem efter förmåga, om inte annat gick han och hämtade produkten läste på baksidan. Näe jag gillar hobbygames, har inte haft några problem med dem.

Den bästa leveranstid jag fått från dem var dagen efter beställningen...

/Honken

Re: De är seriösa och bra

Början av Skolgatan, mitt emot Katedralskolan. Nära observatoriet. Det är rätt nära centrum.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Jag kan bara stämma in i lovsången. Stig-Olof har alltid varit helt seriös och noga med sin service.

Om någon är där och handlar och pratar med honom, så hälsa gärna från mig. /images/icons/king.gif

/Mikael

Johan Granberg

Swordsman
Koteri

Jag har beställt därifrån många gånger, alltid med mycket tillfredsställande resultat. Inte nog med att priserna ofta är fantastiskt låga, de har dessutom mycket snabba leveranstider (det har aldrig tagit mer än två arbetsdagar när jag har beställt). Dessutom kan man ju alltid mysfynda lite i "prissänkt"-avdelningen för att dryga ut frakten lite grann, prylarna där aär ju så billiga att man kan köpa dem även om man inte ens har spelet de tillhör /images/icons/wink.gif

Äventyr

Världsbyggare
det är ju gamla hederliga hobbyspel - har du allvarligt inte haft att göra med dem tidigare? deras service har genomgående varit bra, han som jobbar där är trevlig (om det är samma man som de senaste femton åren) och han kan sina saker. rekommenderas alltså helhjärtat.

/daniel

kalcidis

Hero
helt klart för bra för att inte vara sant (ANT)

De rekommenderas DEFINITIVT. Det finns tre affärer jag beställt av i mitt liv:

Hobbyspel: Mycket bra service och trevliga ägare. Dock är deras styrka endast inom den begagnade delen.
Sfbok: Smått dyra och egentligen inte såå bra.
Hobbygames: Billiga som satan och de har fullt med engelska rollspel som är relativt svårhittade! Dessutom kan man beställa in det dom inte har.