Nekromanti Vad är rollspel?

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Vad är rollspel?
Rollspel handlar om spel, berättande och inlevelse. Ett antal spelare skapar en berättelse tillsammans, genom att ta rollen av och leva sig in i olika personer. Ofta tar en av spelarna större ansvar för berättelsen och den gemensamma miljön. Denna spelare kallas då spelledare. Övriga spelare skapar vanligtvis varsin rollperson som fungerar som deras alter ego i spelvärlden. Spelarna berättar vad rollpersonerna gör och vad de säger. Spelledaren beskriver hur världen reagerar på rollpersonernas ha... (1795 fler tecken)

Gå till artikeln

Z. Tekopp

Veteran
Kommentarer?

Jag skulle gärna vilja se vad ni tycker om min text. Jag slängde ihop texten ganska snabbt, den hade mått bra av bättre struktur och av att bearbetas av flera personer. Därför är jag inte särskilt nöjd med den och vill inte stå för den med mitt namn. Folk som Krille, Han och Rising borde vara betydligt bättre på att beskriva vad rollspel är. (Se där, något som minskar antalet möjliga personer som kan dölja sig bakom den här pseudonymen. Om det inte bara är en smart list...)

The_Gorger

Hero
Re: Kommentarer?

Hmm, jag kanske vet vem det är...

Jag skrev en liknande fast ÄNNU sämre. Din text är ganska osexig, men tydlig. Det märks att den är skriven i all hast (efter att ha chockats över det enda övriga bidraget?), men den duger.

Johan K

Gammal & dryg
Tyckder att din text är i grund & botten bra. Den ger ett grunläggande hun om vad rollspel är. Dock så skulle det kansek var lite mer fluff i det hela, om det mesta.
Men med tanke påa tt du skrev det på kort tid, så är bidraget ditt mer än lovligt ok.

Rickard

Urverk speldesign
Vem förklarar vi för? En rollspelare eller en nytillkommen? Jag tycker många gör fel som går in på detaljer när de vill förklara rollspel. Förklara vad man gör när man spelar rollspel, inte hur man gör det (sug på den luddiga förklaringen ett tag :gremsmirk:). Man gör det krångligare än vad det är.

/Han som gillade vad Rising skrev om liknelsen med korsordsmakare (sök på det)

PS. Smart att namndroppa. Nu kände jag mig tvungen att skriva inlägg. Bastard! :gremsmile: DS.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.

Din text suger, därför är du en dålig människa.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Inget mer sådant här trams! [NT]

Den där typen av inlägg är inget som vi uppskattar eller efterfrågar här på forumet.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013

Din text suger, därför är du en dålig människa.
Shit. Snubblade över det här nu. Det är på skämt, eller? Wilper?

- Vulf

mr_si

Warrior
För någon som aldrig spelat rollspel skulle detta antagligen verka förvirrande. Jag tror du borde använda mer exempel från hur man spelar olika rollspel osv. Hoppas denna kritik är något mer konstruktiv än den tidigare...