hakanlo
Hero
Intressant! Ja, Kontinuum var skrivet med kärlek och vision. Jag korrade texten. Fick det gratis fast jag insisterade på att betala.krank;n158012 said:utan Kontinuum hade More than Human varit rätt annorlunda tror jag.
Intressant! Ja, Kontinuum var skrivet med kärlek och vision. Jag korrade texten. Fick det gratis fast jag insisterade på att betala.krank;n158012 said:utan Kontinuum hade More than Human varit rätt annorlunda tror jag.
Det här är nog den bästa artikeln om rollspel jag någonsin läst.PAX;n158847 said:
Hjälpsamma investeringstips från bilderna på svenskarollspel.nuGalten;n157617 said:Måste vara Biblia, ett kristet rollspel där rollpersonerna ska frälsa folk i Palestina år 33. Nådegåvor från Gud istället för magi, Fromhetspoäng som ger bonus vid predikan etc.
http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Biblia
// G
Kan du inte lägga upp fler bilder innefrån boken, men blir ju jäkligt nyfiken på spelet.Galten;n157617 said:Måste vara Biblia, ett kristet rollspel där rollpersonerna ska frälsa folk i Palestina år 33. Nådegåvor från Gud istället för magi, Fromhetspoäng som ger bonus vid predikan etc.
http://www.svenskarollspel.nu/wikia/Biblia
// G
Min pappbox är hursomhelst oöppnad.solvebring;n158426 said:Undrar vad ett sådant ex kan vara värt idag ... Man kan ju fråga sig hur många av de 280 som överlevt. Sannolikt inte särskilt många, i alla fall inte sådana som har boxen i behåll.
Det är en något gnagande tanke. Nästan lika gnagande som tanken på hur mycket som slängdes när ni städade lagret!
Wide;n158988 said:Det mest udda i min samling är Reich Star från 1990.
Från wikipedia:
"In an alternate universe, history took a terrifying turn for the worse during World War II, with the Axis Powers conquering the globe. Nearly 200 years later the '"Third Reich" and the "Empire of Nippon" have spread their reach to off-world colonies far beyond our Solar System, enslaving the technologically inferior alien species they have so far encountered, and maneuvering their might against each other in an ever threatening Cold War. In the midst of this darkness many resistance groups have emerged to fight against the Nazi tyranny. The player characters belong to one of these groups, and fight to overthrow the Third Reich and restore freedom and democracy to Erde and her colonies."
DeBracy;n158927 said:Suuuuperlegitim.
"Vaf... du sa ju att du var en vacker alvkvinna! Din jävel, jag ska hugga dig i stycken!"mo.;n158881 said:
Haha! Ja!Big Marco;n158991 said:Fina grejer, har den i hyllan. Jävligt weird.
Koolt, aldrig hört talas om. Du skulle inte vilja slänga upp några bilder på det?Magnamund;n159727 said:När jag letade bland fanzinen hittade jag även ett figurslagsspel - Hjältar och armeer. Jag har dock aldrig spelat det. Alldeles för krångligt med mängder av förkortningar, individuell ordergivning till soldaterna osv.
Ja. Gruvtermen är, föga förvånande, äldre. Och den modernare betydelsen kanske inte var så värst spridd när Judges Guild-äventyret kom ut.Big Marco;n158992 said:"Glory hole"?
Bildfilerna är tydligen för stora och jag vet inte inte hur jag ska minska dem med min surfplatta. ???? Måste hitta nåt vettigt program för det.Zoth-Ya;n159743 said:Koolt, aldrig hört talas om. Du skulle inte vilja slänga upp några bilder på det?