Nekromanti vad är det för skilldnad på DoD 6 och DoD -91?

Feuflux

omjonasson.se
i ordning

Återigen, allt är med andra ord helt i sin ordning?

Stop saying that all the time! :gremsmile:

Alltså, jag har jättekul när vi lirar DoD6, men ibland skulle vilja vara med lite i närstrid också (som man kunde vara med sina icke-krigare i DoD4), men det vågar jag inte eftersom jag skulle kuttas fett av SL:s standardmotståndare. Så om du tycker det är helt i sin ordning att jag inte anser mig kunna göra som jag vill i strid så... har du kanske rätt.

Eksem

Champion
Re: i ordning

Det beror förstås på vad man eftersträvar. Men slåss ni bara mot krigare hela tiden? Slåss ni aldrig mot andra jägare, eller tjuvar eller nåt, som du kan rusha med kniven efter att ha handikappat snubben/gussen med en pil i axeln?

Rosen

Myrmidon
Re: Enkelt svar.

själv så kan jag inte så mycket om DoD4 men vad jag har hört så är sexan sämre regeler men finare miljöer.... men det är ju ganska synd att de inte kan få ihop det dem och gjöra ett toppen spel!

Kommer aldrig att hända - hur bra de än gör den kommer det alltid att finnas folk som tycker att den gamla var mycket bättre (det hände när DoD4 kom ut också, trust me) och ogilla den nya för att den inte är likadan.

--
Åke

Feuflux

omjonasson.se
Re: i ordning

Det beror förstås på vad man eftersträvar. Men slåss ni bara mot krigare hela tiden? Slåss ni aldrig mot andra jägare, eller tjuvar eller nåt, som du kan rusha med kniven efter att ha handikappat snubben/gussen med en pil i axeln?

Hmm, du borde kanske fråga min SL det där. :gremsmile: Nja, mest är det krigare som utgör stridmotstånd (kan reglerna för dåligt, men de verkar ha för många attacker och pareringar för att kunna vara nåt annat). Vår spelgrupp är totalt obalancerad när det gäller strid så ofta blir det så att motståndarna görs för att utmana de som är bra på att slåss och så får vi andra göra så gott vi kan. Men nu är jag bara gnällig... Det är inget problem egentligen, bara ibland som man känner att man skulle vilja ha lite mer mig-anpassat stridsmotstånd...