Nekromanti Vad är Rollspel? Verklighetsflykt?

Troberg

Sinister eater
Bakvänt

Det här är ett rollspelsforum.

Borde inte frågan vara: Vad är verklighet? Rollspelsflykt?

Sedan är det ju lätt att fråga sig om det existerar något sådant som _en_ objektiv verklighet. Kan överhuvudtaget en observation göras skild från observatören?

Verkligheten är för de som är så fantasilösa att de inte kan skapa sina egna världar./images/icons/smile.gif

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Artikelartikel (ännu mer OT)

"Näpp. Det mest kontroversiella och effektivaste sättet är att ta bort bilarna."

Där har du fel. Det absolut mest effektiva är att ta bort förarna. Om man bara tar bort bilarna kommer någon med jämna mellanrum att springa in i någon annan :gremtongue:

Genesis

Ni dés ni maître
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

ju fler siffror det finns att bry sig om på sitt rollformulär ju mer tankekraft finns det över till att agera. Eller?

<hr></blockquote>

Felfelfelfel FEL!
Min mest intensiva rollspelsupplevelse hade jag under en omgång neotech, och vi vet ju alla hur mycket regler det är i det rollspelet, eller hur? Utan regeln med psykoskryss hade nog jag inte blivit hälften så rädd för de genmanipulerade reptilmännen. Efter att min rollperson klarat sig till arméhelikoptern föll han ihop på golvet, skakande. Flera timmar efteråt vaknade han med total amnesi. Allt hände enligt reglerna i neotech, och allt kändes trovärdigt. Jag var verkligen inne i min rollperson då...

Troberg

Sinister eater
Knepet är att lära sig se genom siffrorna och se det de symboliserar i stället.

Ungefär som när man lärde sig läsa och bara såg bokstäver som man fick ta en åt gången och ljuda sig fram till orden. Med lite mer erfarenhet lärde man sig snart hur det funkar och kan med en blick ta in en hel mening utan att egentligen uppfatta de enskilda bokstäverna.

När man har spelat ett tag lär man sig på samma sätt att se på ett karaktärsblad och se personen bakom i stället för siffrorna.