Nekromanti Vad bör jag införskaffa för supplement?

nicole

Warrior
Jag har skaffat:

* Grundboxen
* Geografica Mundana
* Mysik och magi
* Religioner
* Alver
* Dvärgar
* Tiraker
* Legender och hemligheter

Dessutom har jag lånat "Mundana" i väntan på att den nya versionen kommer ut. Min plan är att införskaffa "Encyklopedia Mundana", "Monster i Mundana", "Barbarer och människofolk", "Misslor" (det finns ju vissa spelare som envisas med att spela sådana).

Låter detta som en klok plan? Är det någon bok som jag bara "måste" ha som inte finns på min lista? Eller är det någon bok jag inte behöver skaffa?

Alven_Valdir

Veteran
det bästa är ju att ha de flesta böcker..Vår grupps spelledare har nog en 15 böcker och införskaffar nya när de kommer..

**OB11T6 i skada**

Krille

Super Moderator
"Låter detta som en klok plan? Är det någon bok som jag bara "måste" ha som inte finns på min lista? Eller är det någon bok jag inte behöver skaffa?"

Det enda som jag på rak hand kan komma på att du saknar är någon landsmodul. Det finns en massa godis i dessa som inte står i Geografica Mundana.

Krille

Super Moderator
"Om jag förstått saken finns det två stycken. Stämmer det?"

Än så länge, ja. Men fler lär vara på väg.

Winroth_UBBT

Veteran
Landmoduler

Bägge landmodulerna Consaber och Asharien & Soldarn är välskrivna och innehåller mycket matnyttigt. De är de bästa landsmodulerna som jag har sett till något rollspel. Consaber är nog lite bättre skriven och innehåller lite mer matrial, men personligen så föredrag jag Asharien & Soldarn då jag tycker att dessa länder kanske är lite mer intressanta rent äventyrsmässigt.

Phelan

Hero
För att vara mer exakt finns det en bra (Consaber) och en dålig (Asharien och Soldarn) - men då Krille skrev den första är han nog för blygsam för att påtala detta. Consaber är ett land som känns som det funkar. Asharien och Soldarn har alldeles för låg befolkning, rövare som väntar fem meter utanför stadsmurarna och på tok för många magiker i sina akademier för att ge några av exemplen på konstigheterna.

Mvh / Phelan

nicole

Warrior
Re: Landmoduler

Med andra ord bör jag köpa båda, men försöka få tag Asharien & Soldarn billigt av någon som bestämt sig för att hata modulen.

Phelan

Hero
Re: Landmoduler

:gremgrin:

Om inte resten av Mundana funnits hade A&S funkat, men de båda är inte riktigt skalenliga, det är det som är det största kruxet.

Mvh / Phelan

Tycker det ser ut som en bra lista det där. Monster i Mundana klarar du dej nog utan, fast man kanske vill ha boken om bruks och husdjur när den kommer.
Om du nu inte tycker om monsterslakter då så klart, då är det fritt fram med Monster. Landsmodulerna är ju bra, men man kanske inte vil lspela just där, och, som sagt, Consaber är bättre än Asharien och Soldarn, helt klart.

storken

Warrior
om Jargiska Kejsardömet..
& Västlanden också, så småningom. eller?
Någon mer på G som inte är helt officiell eller så?
En om cirefaliska samväldet vore väl kalas!

Consaber bättre än A&S? Svar ja!

Ännu en orsak till att du bör välja Consaber är att Krille hänger på forumet regelbundet. Han svarar ofta på frågor om Consaber, vilket förstås är bra.

Mvh Victor Palm...

...Som dock tycker att A&S också är en helt ok modul, men har fått modifiera befolkningen, precis som med Tiraker.