solvebring
Superhero
Vad beskriver bäst hur rollspelet "rekommenderas" att framställas/spelas/illustreras?
Ja, vad i helsicke menar jag med det?
Vi säger så här:
Jag vet hur Dunegeons & Dragons "skall" spelas, jag har förstått vad som är tänkt med spelet och hur jag bör lägga upp det för att uppnå just vad man tänkt att spelet skall uppnå.
Hur vet jag det då?
Ja, vad det kommer till Dungeons & Dragons skulle jag vilja säga att äventyren beskriver och anvisar bäst vad som förekommer i detta spel.
Gäller det generellt?
Är det infallsvinkeln och stämningen i spelets äventyr som bäst förklarar vad det är för sorts spel och vad man tänkt med det?
Ja, jag skriver som ni vet ett Steampunkrollspel nu, och det är just därför jag frågar. Jag vill ju lyckas leverera spelet som jag tänkt det, så att det blir som det är meningen. Gör jag detta bäst genom att forma det första äventyret efter hur jag vill att det skall upplevas, eller gör jag bäst i att beskriva ihjäl mig när jag skriver världen och dess innehåll?
... Eller, kan tillochmed systemet visa vad det är för spel, och hur det bör se ut och hur det bör kännas?
... Förbaskat knepig fråga det här, tycker jag personligen.
Själv tycker jag dock att det pekar på en kombination att beskriva spelvärlden så väl man kan - plus - att leverera ett första äventyr som skapar spel så nära det man tänkt sig som möjligt.
Ja, vad i helsicke menar jag med det?
Vi säger så här:
Jag vet hur Dunegeons & Dragons "skall" spelas, jag har förstått vad som är tänkt med spelet och hur jag bör lägga upp det för att uppnå just vad man tänkt att spelet skall uppnå.
Hur vet jag det då?
Ja, vad det kommer till Dungeons & Dragons skulle jag vilja säga att äventyren beskriver och anvisar bäst vad som förekommer i detta spel.
Gäller det generellt?
Är det infallsvinkeln och stämningen i spelets äventyr som bäst förklarar vad det är för sorts spel och vad man tänkt med det?
Ja, jag skriver som ni vet ett Steampunkrollspel nu, och det är just därför jag frågar. Jag vill ju lyckas leverera spelet som jag tänkt det, så att det blir som det är meningen. Gör jag detta bäst genom att forma det första äventyret efter hur jag vill att det skall upplevas, eller gör jag bäst i att beskriva ihjäl mig när jag skriver världen och dess innehåll?
... Eller, kan tillochmed systemet visa vad det är för spel, och hur det bör se ut och hur det bör kännas?
... Förbaskat knepig fråga det här, tycker jag personligen.
Själv tycker jag dock att det pekar på en kombination att beskriva spelvärlden så väl man kan - plus - att leverera ett första äventyr som skapar spel så nära det man tänkt sig som möjligt.