.Per.
Rollspelsverket
Året närmar sig sitt slut och det är dags för listor, lyckas man få till spel nu eller i mellandagarna är det bara fylla på i tråden. För egen del rullar kampanjerna på så har svårt att se att något nytt dyker upp för mig. Förra året fick jag inte till något spel med The Ultraviolet Grasslands men detta checkades av i år vilket var väldigt roligt. Hade gärna spelat mer och längre. Precis som förra året är det trist att Neverland inte hamnade på spelbordet och nu har även Andrew Kolb givit ut OZ vilket jag hade tänkte plocka upp snarast. Sluta snacka, börja spela:
Spelat 2022
Färdigspelade kampanjer
Svärd & Svartkonst – Anomalous Subsurface Environment I (ASE) – påbörjades 2021 (spelare)
D&D 5E – Rime of the Frostmaiden – påbörjades 2021 (spelare)
D&D 5E – Waterdeep Dragon Heist (spelare)
Pågående kampanjer:
Cthulhu Dark (eget hack) – Walker in the Wastes. (GM)
Som en del i denna kampanj träder rollpersonerna in i ett tempel som inte i detalj finns beskrivet i boken. Passade då på att äntligen få använda Ancient Undead Spider Wizard (äventyr + vinyl 7”)
Unknown Armies – TO:GO! (spelare)
Färdigspelade äventyr:
Electric Bastionland – Death Robot Jungle (GM)
Svärd & Svartkonst – Ur Den Svartaste Jord (spelare)
Ultraviolet Grasslands – Egg Trip (spelare)
Heroes of Cerulea – Temple of Shadow (spelare)
Trophy Gold – Panning in the last river (spelare)
Unknown Armies – Maria in Three Parts (spelare)
Sammanfattningsvis så är jag verkligen nöjd med spelåret. Testat mycket kul samtidigt som flera kampanjer på min bucket list checkats av eller spelas nu.
Spelat 2022
Färdigspelade kampanjer
Svärd & Svartkonst – Anomalous Subsurface Environment I (ASE) – påbörjades 2021 (spelare)
D&D 5E – Rime of the Frostmaiden – påbörjades 2021 (spelare)
D&D 5E – Waterdeep Dragon Heist (spelare)
Pågående kampanjer:
Cthulhu Dark (eget hack) – Walker in the Wastes. (GM)
Som en del i denna kampanj träder rollpersonerna in i ett tempel som inte i detalj finns beskrivet i boken. Passade då på att äntligen få använda Ancient Undead Spider Wizard (äventyr + vinyl 7”)
Unknown Armies – TO:GO! (spelare)
Färdigspelade äventyr:
Electric Bastionland – Death Robot Jungle (GM)
Svärd & Svartkonst – Ur Den Svartaste Jord (spelare)
Ultraviolet Grasslands – Egg Trip (spelare)
Heroes of Cerulea – Temple of Shadow (spelare)
Trophy Gold – Panning in the last river (spelare)
Unknown Armies – Maria in Three Parts (spelare)
Sammanfattningsvis så är jag verkligen nöjd med spelåret. Testat mycket kul samtidigt som flera kampanjer på min bucket list checkats av eller spelas nu.
Last edited: