Nekromanti Vad brinner du för 2012?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Vad brinner du för 2011.

Jag vill höra om vilken (spelhobbyrelaterad) aktivitet som du brinner för just nu. Vad gör dig glad? Dela med dig av din entusiasm!

Max tre grejjer, och högst en av dem får vara [OT] om något utanför hobbyns ramar.

wilper

• SävCon! Indierummet Nordnordost samlas på nytt för att visa upp intressanta små spel. Varje gång har varit jättetrevlig, och SävCon gör verkligen allt för att vi skall trivas när vi är där.
  • Nordnordost-podcasten har snart varit i gång i ett år, och ser ut att snitta ungefär ett avsnitt var fjortonde dag. Serien med samtal med rollspelare från andra länder är jättekul att göra.
  • (Off topic) Fotografering är kul! Mina stackars spelkamrater har fått finna sig i att bli flitigt plåtade under spelomgångarna, och hunden suckar djupt när jag tar med mig kameran på våra prommenader. Det gör inte ont att sälja min spelsamling för att få plats/medel till min nya kärlek.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Tja, jag tycker fortfarande om att spela rollspel, men det känns ju inte som någon chock :gremsmile:

Men ett par saker som jag tycker är lite extra intressant just nu;
<ul style="list-style-type: disc">[*]Jag tycker det känns mer och mer attraktivt att slimma mina props. Ibland känner jag för att enbart köra med chessex-matta och minis :0
[*]I digitala spel tycker jag att det är superintressant med mikrotransaktioner, dvs. att man som spelare köper spelet billigt (eller får det gratis) och sedan låser upp material med riktiga pengar. Ibland görs det grymt bra, och ibland grymt dåligt, och hela fenomenet intresserar mig jättemycket.
[*]Kickstarter. Jag tycker att det är jättespännande vad Kickstarter gör för hobbyn, och under det senaste året har jag knappt köpt någonting rollspelsrelaterat ur butik/nätbutik.

[/list]

Eksem

Champion
1. New psychedelic!
2. Freeform rules!
3. Cyber!

Bubblare: Cthulhu, story games, dungeon crawling, hex crawling, culture gaming, slapstick

wilper

Kickstarter

Jag undrar hur många spelprodukter som blir en (möjligen framgångsrik) kickstarter, och sedan bara tynar bort.

Det är coolt, för många saker som inte annars skulle blivit av blir verklighet.

Men frågan är hur det slår på butiker och näthandlar.

--

Med spelmakarhatten på kan jag säga att de 5% som Kickstarter/IndieGoGo tar i provision för sina tjänster är försumbart med de rabatter som handlare måste få för att kunna sälja ett spel. Vilket ju kan bli större del av kakan i spelmakarens ficka, eller helt enkelt lägre priser till slutkunderna.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
1. rollspel.nu och dess framtida utveckling.

2. Hur digital publicering av rollspel kan bli bättre

3. Vilka digitala verktyg finns för mig när jag spelleder?

/M

Korpa

Umenörd
  • Apocalypse World-kampanjen vi ska dra igång nu på lördag! Det blir samma grupp som körde naturapokalypsen, plus två spelare till. Hur kan jag inte vara pepp?!
  • Konvent i alla dess former, såväl Sävcon som mysiga knytkonvent. Att peppa inför FemCon kommer också hända 2012, även om själva konventet är först i januari...
  • Nintendo 3DS! Jag är käääääär!

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
  • XCOM: enemy unknown
  • Star Wars D6 kampanjen som jag kör över Skype.
  • Oväntat men Guild Wars 2 som jag var extremt emot men nu tycker är skit roligt.

RasmusL

Champion
rollspel.nu: Jag började hänga här för ett halvår sedan och har lärt mig en väldig massa av er alla sedan dess. rollspel.nu har öppnat mina ögon för helt nya och sjukt coola sätt att spela rollspel på.

Narrativism som kreativ agenda: Spännande, träffande och för mig riktigt givande att få klätt i ord varför jag spelar rollspel.

Nya spel: De senaste fem månaderna har jag blivit introducerad till och fått tillfälle att pröva en väldig massa nya spel. Dryga 20 av dessa (alla spelade eller på väg att spelas) står i min bokhylla och jag är ständigt på jakt efter fler!

solvebring

Superhero
Elmrig said:
rollspel.nu: Jag började hänga här för ett halvår sedan och har lärt mig en väldig massa av er alla sedan dess. rollspel.nu har öppnat mina ögon för helt nya och sjukt coola sätt att spela rollspel på.

Narrativism som kreativ agenda: Spännande, träffande och för mig riktigt givande att få klätt i ord varför jag spelar rollspel.

Nya spel: De senaste fem månaderna har jag blivit introducerad till och fått tillfälle att pröva en väldig massa nya spel. Dryga 20 av dessa (alla spelade eller på väg att spelas) står i min bokhylla och jag är ständigt på jakt efter fler!
Vill bara säga att det här är en sådan post som gör mig riktigt glad. Kör hårt, kör vidare! :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
* Att introducera kidsen och sambon till spel i allmänhet (check) och rollspel i synnerhet (working on it).
* Klurig speldesign. Framför allt har jag en attans lyckad expansion till Arkham Horror jag bygger på och ett bilstridsspel avsett för MatchBox-bilar som jag tycker är intressant.
* Tamråttor. Just nu är jag råttlös, eftersom mina fem sista inom loppet av en månad dog av olika orsaker, de sista två för en vecka sedan, men jag har nya på gång (räddningsaktion efter att någon spånskalle dumpat 19 tamråttor i skogen, men de är tryggt insamlade och behöver nya hem, tillsammans med cirka 45 ungar) som jag är superladdad inför att få hem.

Hattifnatten

Warrior
1. Kingmaker kampanjen som jag troligtvis snart ska vara med och starta upp

2. Mina spelprojekt: Både bräd- och rollspel

3. "nörd" influerad skolundervisning, med bl.a läsning av The Zombie Survival Guide i Engelskan och M:UA relaterade bilder i Bilden

Sopbil

Veteran
1: Legenden om Morwhayle rollspelet. Känns som Fantasyspelet jag väntat på sedan Drakar-91.

2: Att Fria ligan har ett Postapokalyptiskt rollspel (som jag precis glömde bort namnet på...) på G. Postapokalyps är min favvoapokalyps.

3: Loot Drops (John Romeros Studio) nya Kickstarter för ett Old-school crpg, vid 60$ nivån får man en papper och penna version av spelet! Varför har inte alla datorrollspel det?

Bassejr

Hero
1. Är riktigt intresserad av uppdateringarna till Coriolis
2. Har äntligen börjat på ett seriöst Svavelvinter äventyr som det faktiskt ser ut som om det kommer hålla sig.
3. vore intressant att få testa mitt lilla BRP-western äventyr.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
1. Mitt egna scifi/generationsskepp/friformsäventyr som jag som bäst sitter och skriver på. Har bollat lite idéer här på forumet och fått massa goa tips. Jag har också precis börjat läsa Litany of The Long Sun för lite extra inspiration. Jag tror det kommer bli grymt och jag ska verkligen ta min tid med detta projekt.

2. Trail of Cthulhu, och överhuvudtaget GUMSHOE-reglerna.

3. (OT) Jag är också nybliven huvudtränare för Göteborg Marvels, ett amerikanskt fotbollslag, och detta ockuperar mycket av min tid just nu. Jag älskar att sitta och ha kontroll med diverse listor, maillistor, kalendrar och så vidare, trivs som fisken i vattnet och jag tror det kommer bli bra.

Edit: Gött, då fick jag skryta lite också =)