Nekromanti Vad det skulle vara härligt.

G

Guest

Guest
Vad härligt det skulle vara om tillgångskoderna R och X hade uppdelningar RB eller X2 eller något, visst är det förbjudet att ha lite droll, men att det är lika förbjudet (läs lätt att få tag på) att ha en attack-helikopter är lite underligt.
Dessutom borde sakerna i offensiv ha tillgänglighetskoder, visst jag vet att sunt förnuft borde kunna fixa det, men om jag vill fixa 50 slp i förväg ifall de skulle komma att användas, att bara tänka på att tilldela vapen efter sunt förnuft, Gaaaahh det blir smärtsamt, om man hade dem efter åtminstone R och X så skulle det vara så stor hjälp.

Som vanligt har jag antagligen inget sammanhang i inlägget så nämn gärna saker jag missat (detaljer etc) så jag kan lägga till dessa.

Azdeus

Veteran
Det är inte lika svårt att få tag på vapen i N2. Det är ungefär som att få tag på narki i dag. Easy as hell. Nemas Problemas. Därför tycker inte jag att det borde vara så svårt att få tag på avancerade skjutvapen, visst kan vissa prototypvapen som S-L Splinter ak'n vara lite kluriga att fixa men det består nog mest i det faktumet att det inte finns så många på marknaden. Samma gäller t.ex. Tommygunnen och Beretta 20SX och Luger Pistolen. Det finns inte så många vapen som är svåra att få tag i annars. Enda undantaget som jag kan komma på på rak arm utan boken i knät är Interdynamic vapnen som nästan uteslutande utvecklas för Interpol.

Även i dagens läge är det relativt lätt att fixa skjutvapen, ja till och med automatkarbiner(!).
Däremot kan du ju trissa up priset på automatkarbiner och grovkalibriga vapen, undantaget Jaktvapen och dessutom inte ge dom några privata vapen genom Yrkesperioder.

Jag gjorde det och min grupp slutade att springa omkring med automatkarbiner och k-pistar. Värstingen var en kille med ett vapenkrav som jag gillade. Ruger Mini-14 Kaliber .223 Remington, halvautomat. Jag blev glad då jag har ägt ett liknande gevär. Dom andra hade bygelrepeters och repetergevär. Det blev rätt intressant när dom blev tvugna att använda skiten :gremsmile:

G

Guest

Guest
Jo men i vapen listan står det inte om det är en prototyp, andra vapen jag tänkte på som skulle vara olagliga är interpol vapen etc. dessutom, jag vill gärna ha värden så jag vet hur vanliga de är. Så till exempel alla inte har ruger dragon deluxe, kollar man bara listan är det ju ofta så att man inte tänker på sånt.

Winchester

Veteran
Gamla Star Wars D6 hade nåt i den stilen - bokstavskod för laglighet, och en sifferkod för vanlighet. En vanlig laserpistol hade t ex R 2 - R för "begränsat innehav (licens)", 2 för "finns i de flesta rymdhamnar". Ett lasersvärd hade koden X 4 - olaglig och mycket ovanlig. Båda modifierade priset på svarta marknaden - jag tror det var nåt sånt som att priset dubblades för varje bokstavs och siffernivå man försökte komma undan. Inte speciellt svårt.

SP