Nekromanti Vad en ripperdoc kan rycka av

L337

Warrior
En ripper- shadowdoc lär väl inte kunna rycka av ett artificielt ben eller en artificiel arm?
En ripper- eller shadowdoc lär väl häller inte kunna rycka ut slashers?

chrull

Stockholm Kartell
Beror väl på vem man tar dem ifrån. Ifrån en döding kan man ju plocka i stort sett allt, utom de saker som designas specifikt för sin bärare...
Men även de sakerna kan han ju ta och använda som reservdelar...

Armar och ben är det väl vanligt att ägaren till kan plocka av när han vill, så det kan en RipperDoc till och med göra på en person som sover...

vilket gör mig lite orolig, med tanke på hos vem man ska bo vid Gothcon...

chrull

L337

Warrior
Jag tänker på när man är vaken och en ripperdoc rycker av en kroppsdelarna. Ett ai ben eller en ai arm lär väl vara så stark att man kan slå huvudet av ripperdocen. Slashers lär väl en ripperdoc inte kunna slita av.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Rycka?

Måste man rycka? :gremlaugh: En laserkniv eller minimotorsåg brukar vara bra (den första är att föredra om man vill slippaskvätt och eventuellt förstörd elektronik).

Sedan bör du skilja på begreppen. En shadowdoc är främst en mer eller mindre cybernetiskt utbildad kirurg som inte är så noggrann med lagar och förordningar. Men i praktiken får shadowdocs oftast ta hand om skottskador och liknande som folk inte vill visa upp på vanliga sjukhus.

En ripperdoc är helt inriktad på att införskaffa, sälja och operera in mer eller mindre begagnad cybertech. Oftast köper han in använd cybertech av gäng som försörjer sig på att stjäla cybertech; från levande eller döda. Vissa agerar dock på egen hand. De mest ökända låtsas vilja operera folk men tar död på dem och stjäl deras cybertech.

Det finns stora skillnader på olika ripper- och shadowdocs. En del är mycket kunniga och är kanske anställda hos olika maffiaorganisationer eller välbärgade gäng. Andra hankar sig fram på att göra en mängd medecinska ingrepp på "gatans krigare", gängmedlemmar, brottslingar, torpeder, solos och liknande. De värsta har knappt en lokal, har aldrig hört ordet "desinficera" och är minst lika brutala och garvade som sina kunder.

Men för att svara direkt på din fråga: väldigt få ripper- eller shadowdocs går själva omkring och "rycker" folks cybertech, speciellt inte om de lever. Det går ju inte heller förstås att rycka med vanlig armstyrka. Betänk att en hel del cybertech inte är helt lätt att ta ur kroppen; oftast är det enklast att kapa av hela kroppsdelen och lägga i en säck.

/RipperDoc - kan yrket

chrull

Stockholm Kartell
Som RipperDoc säger så är det ingen Ripperdoc som springer omkring på dagen och stoppar händerna i passerandes ögonhålor för att ta deras artificella ögon...

Det stjäls kroppar, folk slås ihjäl och sedan tar man allt man kommer åt.
Antagligen är inte ripperdocen ensam när han gör det här heller.

chrull

nomardiculdacar

Warrior
Armar och ben är det väl vanligt att ägaren till kan plocka av när han vill, så det kan en RipperDoc till och med göra på en person som sover...

Va? Är de gängade eller? Verkar IMHO ganska dumt, tänk att tappa benet när man är ute och springer. Jag tror istället att de sitter ganska ordentligt fast.

(Obligatorisk dålig vits)Om jag skulle ha en gängad fot som jag fritt kunde ta av, skulle det göra mig till en fotgängare då?

chrull

Stockholm Kartell
Gängade är jag inte säker på. Men det är självklart att de går att ta av! Tänk vad mycket lättare det blir att laga och putsa dem då.

de sitter givetvis fast ordentligt, säkrade, men om man vet hur man gör så är de bara att plocka av, det blir så mycket roligare att fängsla personer med mycket sådant då.

chrull