Christoffer
It's all pig.
Snabb fråga. Jag skriver just nu på ett rollspel som går under arbetsnamnet Två sökte äventyr/Two sought adventure. Det är, som de som känner igen namnet säkert gissar sig till, gjort för att skapa Sword & Sorcery-historier i stil med de äventyr Fafhrd och Mouser har, för två spelare utan spelledare och kommer handla om äventyr i fantastiska miljöer, vänskap, blodiga strider och vad man egentligen är villig att offra för det pris man först gett sig iväg för att finna.
Spelet har ännu inte nått spelteststadiet men jag ogillat att jobba med ett namn som jag sen kommer behöva ändra (som jag bara förutsätter att jag kommer, med tanke på Fritz Leibers bok med samma namn), så: Hur ser reglerna ut kring det här? Vad för man döpa ett spel till? Hur lik en annan titel får något vara? Finns det någonstans där jag kan skriva in en titel i ena ändan och få ut en summa jag kommer bli stämd på om jag släpper något med samma namn i andra?
Spelet har ännu inte nått spelteststadiet men jag ogillat att jobba med ett namn som jag sen kommer behöva ändra (som jag bara förutsätter att jag kommer, med tanke på Fritz Leibers bok med samma namn), så: Hur ser reglerna ut kring det här? Vad för man döpa ett spel till? Hur lik en annan titel får något vara? Finns det någonstans där jag kan skriva in en titel i ena ändan och få ut en summa jag kommer bli stämd på om jag släpper något med samma namn i andra?