Var på mitt första konvent på ca 20 år nu i helgen. I början / mitten av nittotalet var jag på alla de större konventen varje år men sedan kom familjen och barnen och även om jag alltid varit en aktiv rollspelare så blev det inget mer konventande. Nu i helgen besökte jag i alla fall mitt första spelkonvent sedan dess, det var här i Växjö där jag bor så det tog ju inte så mycket tid från annat. Dessutom gjorde jag det tillsammans med min ena son så nu kan jag ju kombinera familj och konventande.
I vilket fall som helst fick jag mersmak och sonen är också sugen på mer men jag har ingen koll på konvents-Sverige längre så jag tänkte höra vad det finns för aktiva och bra konvent nu för tiden? I synnerhet i södra Sverige och gärna sådana med lite mera rollspel för det var det inte mycket av här i Växjö (något som jag för övrigt ska försöka hjälpa till att göra något åt till nästa år).
I vilket fall som helst fick jag mersmak och sonen är också sugen på mer men jag har ingen koll på konvents-Sverige längre så jag tänkte höra vad det finns för aktiva och bra konvent nu för tiden? I synnerhet i södra Sverige och gärna sådana med lite mera rollspel för det var det inte mycket av här i Växjö (något som jag för övrigt ska försöka hjälpa till att göra något åt till nästa år).