Nekromanti Vad gör du inte i TV?

magoo

Hero
Jag tittade på det nya brittiska sexinfoprogrammet på TV4, där "vanligt folk" ska få hjälp med sina sexproblem. Inför kameran visar de glatt upp sig i sängen, lite blurrade men inte så mycket.

Jag är så fascinerad över vad människor kan tänka sig att göra på TV. Har de ingen släkt? Om jag var med på TV skulle min gamla mamma banda allt och visa det för alla. Och mina arbetskamrater skulle se det och alla jag känner. Och varför bry sig? Jag vet inte, jag är knappast blyg eller pryd. Frågor:

Vad skulle ni kunna tänka er att göra i TV?
Vad skulle ni aldrig göra på TV?

Några privata saker jag skulle kunna göra på TV är:

- Göra bort mig, typ Dolda kameran. Dratta på ändan, ramla i vattnet eller liknande.
- Diskutera, prata politik och religion
- Prata om vilket ämne som helst
- Vara ledsen och gråta
- Visa upp mitt hem

Några privata saker jag aldrig i livet skulle göra på TV:
- Svära (av respekt för min gamla mamma)
- Vara naken
- Vara full
- Kissa, bajsa eller kräkas
- Ha sex

Gastono

Hero
Jo, jag har läst kort om det programmet du talar om.
Vad jag skulle kunna göra och inte göra? Hmmm :gremlaugh:

Skulle kunna göra:
-Diskutera.
-Spela lite gitarr (trots om det är dåligt)
-Likt dig, göra bort mig :gremlaugh:
-Vara värd för något billigt program.

INTE göra:
-Likt dig så skulle jag inte vara naken, kissa, bajsa, vara full eller ha sex (skulle dock kunna svära on the rare occasion :gremwink:)
-Argumentara FÖR något som jag tycker är moraliskt inkorrekt.
-Förnedra någon på ett icke skämtsamt sätt.

Lite tänkvärt vad man skulle kunna göra på TV - hur långt kan man gå?

Rickard

Urverk speldesign
Funkar i teve
Nakenhet - Tja, är det nakenbad eller något spexgrej och allt är en dokumentär, så visst.
Kissa, bajsa eller kräkas - Beror på sammanhanget. Pissa när man är full är ok. Bajsa? Tja, jag tänker på Hjalle (tror jag) när Hjalle och Hedvig (hette de så?) var med i programmet Jagad (eller vad det nu hette - Martin Timell ledde det i alla fall) när han satt och pratade i närbild och sedan ansträngde sig med ett "Nnngg" och så hörde man ett "plopp" och man fattade att han satt och spelade in det när han sket. Humor på alldaglig nivå. :gremsmile:
Full - Tja, är det något dokumentärliknande så har jag inget emot att vara full eller kräkas.
Agera - Sjunga, skådespela, whatever. Rör mig inte i ryggen vad folk tycker, så länge jag gör det med glimten i ögat.
Spexa - Kan jag stå för att det är kul, så är jag med på det.
Hångel och... annat "förspelsaktigt" - Inga probs.

Funka' inte
Dokusåpor - Just ordet har en sådan bred definition numera, men jag tänker mer på Big Brother och andra dokusåpor där man får studera människan. Dokusåpor som är mer som dokumentärer/reportage har jag inget emot.
Hålla en monolog om mina tankar - De hör til mig och ingen annan. Jag hatar att avslöja saker om mig till ansiktslösa personer, vilket innebär att de får hållhakar mot mig.
Enbart skämta - På något sätt vill jag gärna visa upp någon annan sida av mig också.
Få hjärtat krossat - Jag förstår mig inte på datingprogram eller där en kille/tjej väljer bland dussinet kandidater. Programmakarna frossar i andras misär.
Mobba någon - Funka' inte.
Sex - Går fetbort.

/Han som undrat vem som betalar hyran för dokusåpedeltagarna

Eksem

Champion
Det enda jag skulle göra i TV skulle vara att ställa upp på hyllningsprogram, typ som de som görs om Kamprad. Eller möjligen okritiska intervjuer om min förträfflighet.

Eksem

Champion
Det enda jag skulle göra i TV skulle vara att ställa upp på hyllningsprogram, typ som de som görs om Kamprad. Eh, hyllningsprogrammet ska förstås hylla mig. Jag är inte intresserad av att hylla någon annan. Möjligen skulle jag ställa upp på okritiska intervjuer om min förträfflighet.

Johan K

Gammal & dryg
Well, egentlgien så skulel jag överhuvudtagen inte enns vilja vara med i tv. Skulle abra få tunghäfta, tror jag iaf. Känns som det blir för bra, är hellre vidsidan det hela.

Men skulle jag mot all förmodan vara med, så får det gjärna hadla om min hobbey elelr nått sådant.Vad jag inte skulle vilja göra är väll på ett ungefär samma som du.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
TV bör endast användas för att sprida mitt budskap till folket och visa dem disciplinen och styrkan hos de som följer mig. Det, och sådana där program där folk halkar på bananskal. Där skulle jag dock inte vara med, för jag hade slagit mig fördärvad.

The_Karlsson

Veteran
Re: Show us the money(list) [NT]

Den är ändast för potensiela köpare av mina tjenster, så ska du köpa någon tjenst allt från att kolla på dig i tre minuter till att raka din grannes hund är det bara att säga till. Måste dock skriva på ett papper om att du ska köpa någon av tjensterna innan du får se prislistan.

G

Guest

Guest
Om priset är rätt kan jag tänka mig att vara med i tv, men överhuvudtaget gillar jag inte tvn mycket.

cogitare

Swashbuckler

Hahahahaha, vem faan skulle betala någon för att stirra på dig i 3 minuter?

Och det kan väl inte vara alltför dyrt heller. Säg att du tar ett hyfsat konsultarvode på 1500 kr/h

(1500/60) * 3 = 75 kr + tillägg för resa som kanske kan bli en del om du behöver åka långt iofs :gremwink:

C.

Feuflux

omjonasson.se
Vad skulle du aldrig göra på TV?

Vara utlämnande med mina känslor i situationer där jag inte har kontrollen. Typexempel dokusåpa. Med en kamera i ansikten och nån pinsam händelse så är jag totalt obekväm (inte för att det hänt, men jag kan tänka mig).

Vad skulle du kunna tänka er att göra i TV?

Ska jag vara personlig så får det antingen bli som gäst hos typ Parkinson. Om jag lyckas släppa på den där slutgiltiga spärren som inte vill att hela världen får veta exakt hur tragisk jag är så skulle jag kunna vara hur självutlämnande som helst. Bara jag känner att jag har kontroll på det hela (dvs vet om vad det kommer frågas om innan).

Jag skulle vilja ha ett eget kockprogram. Jag är tvärusel på att laga mat så det skulle kunna heta "Ungkarlsmatlagning för klantar" eller nåt. Jag skulle ha en humoristisk sidekick och vi skulle bränna vid saker, spilla sås på golvet och misslyckas med att koka makaroner. Eller nja, jag skulle nog hålla mig till rätter jag aldrig lagat förut.

Vad skulle du aldrig göra på TV? Del 2.

Kroppsliga funktioner, vara berusad så jag inte har koll på vad jag gör, nakenhet. Pinsamheter helt enkelt. Jag gör gärna bort mig i tv men ska det ses av massorna och bevaras för framtiden får det fan vara lite klass på det. Diskussionsprogram skulkle jag aldrig överleva, jag skulle tråkas ihjäl och/eller driva panelen till vansinne med humoristiska kommenterar som skulle störa den seriösa stämningen. Jag vill heller inte visa upp mitt hem, det är dammigt och privat.

Vad skulle du kunna tänka er att göra i TV? Del 2.

Dolda kameran tycker jag oftast går ut på att skratta åt folk och det gillar jag inte. Programmet Amicas Funniest Homevideos som jag kollade på en massa en gång i tiden är mer folk bjuder på sig själva vilket är oändligt mycket bättre. Så om jag blir bandad när jag gör bort mig så kabla ut det över världen bara. Fast jag sitter ju mest still så... det lär dröja tills jag blir bra tv.

The_Karlsson

Veteran

Ja just i detta fall är ju detta ärende ganska billigt men, om jag tex skulle måla din mage blå medan jag håller pennselen mellan mina skinkor skulle detta gå på bort mot 36 000:-