Nekromanti Vad gör du?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
  • vad du spelar eller spelleder.
  • ifall du håller på att förbereda inför något.
  • om du håller på med nån slags »lonely fun«, t.ex. sitter och gör testrollpersoner eller dylikt.
  • du pysslar med material till något spel,handouts, nya formulär, cheat sheets, osv.
  • du har gått och funderat på nåt rollspelsrelaterat på senaste tiden som du inte riktigt kan få ur tankarna.

rjonas

Hero
  • Deltar i en Savage World of Solomon Kane-kampanj
  • Skriver soloäventyr till Castle Ravenloft och laddar upp på BGG
  • Väntar på inspiration. Har börjat besöka Enworld igen.

solvebring

Superhero
  • vad du spelar eller spelleder.
  • ifall du håller på att förbereda inför något.
  • om du håller på med nån slags »lonely fun«, t.ex.
  • sitter och gör testrollpersoner eller dylikt.
  • du pysslar med material till något spel,handouts, nya formulär, cheat sheets, osv.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
  • Lyssnar på podcasts och förbereder ett inlägg på
  • Arrangerar konvent.
  • Försöker förena det nya synt-intresset med rollspel genom att bygga lite bakgrundsmusik till ett Zombie Cinema-hack.
  • Ligger i startgroparna att börja spela Remember Tomorrow med Poppe och McWolfe.

Sodivra

Champion
  • Jag tänkte just börja skriva lite MC love letters till mina spelare i Apocalypse World. De älskar MC letters!
  • Och så tänkte jag just skriva ett
  • Skrev en D&D Wishlist igår, till min stormmagiker Varenka. Spelledaren har gett mig Vengeful Dagger och jag har fått Rythm Blade, så jag har inte plats för fler knivar nu. Men damn... jag vill verkligen ha winged dagger! Jag får ta och önska en tredje kniv helt enkelt.

PimPim

Veteran
Spelleder Pathfinder
Håller just nu på att föröka få ihop ett jätte äventyr i 9 eller så delar som skall utspela sig i Osirion (Golarions version av Egypten).
Så just nu är det massor av Npc göra, kartor, handouts, och allt annat jag kommer behöva.
Känns lite overwhelming just nu,

Mogger

Hipsteranka
  • Vi spelar A song of Ice and Fire
  • Vi har en massiv wiki med info, husregler, forumspel m.m. Det är den mest ambitiösa kampanj jag har spellett, och då har vi ändå bara haft 3 spelmötet, varav ett riktigt.
  • Till spelet ritar jag kartor, gör NPCs latjat med hemliga agendor o.dyl.
  • Jag gör formulär och listor till spelet.
  • Det här med världsbyggande har jag inte gjort på länge. Det är sjukt kul. Jag har funderat mycket på det. Det finns något viktigt här.

Arfert

Facit
...ritar till Action!, Fantasy! och Lamentations of the Flame Princess.

Korrar Fantasy! efter testspel.

Läser in mig på lamentations... och Hero System.

Christoffer

It's all pig.
- Träffade DeBracy idag och vi käkade lunch och förberedde oss lite kort för att spela Showdown. Under nästa vecka, förhoppningsvis, kommer den krokiga och brännskadade jordemoran Ardís från Dyrhellir möta den väl utrustade bryten Grettir Reynarson. Hon beväpnad med ett gammalt slitet svärd i brons och ett barns huvud som hon håller i dess flätade hår och han med en målad sköld och en bredbladig yxa. Vad de har otalt med varandra avgörs undertiden vi spelar. Men endast en kommer lämna duellen levande.

- Läser Remember Tomorrow och känner att jag borde läsa om Burning Chrome.

- Donar med en liten vikingaby för Storming the Wizard's Tower, baserad på lite lös färg jag och Hans. talat om och baserade vårt senaste spelmöte med Beast Hunters på.

- Gör lite mer prep för Burning Wheel som jag och Måns spelar över forum.

- Tänker kring en modul för Vassal för att spela Burning Wheel, en annan för att spela Mars Colony osv osv osv. Mycket Vassal.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
DeBracy said:
[*] vad du spelar eller spelleder.
Jag spelleder >Human, en superhjältekampanj som utspelar sig 1987 i svallvågorna efter att Chicago utplånats av en fallande rymdstation.

När den knutits ihop tillfälligt så ska jag spelleda klart Tatters of the King, sjukt bra CoC-kampanj.

Annars har jag mest mina spel som jag bygger...

GnomviD

Heresiark
  • Det stora just nu är att min vanliga grupp håller på att dra ihop en fantasy/steampunk-kampanj i BW, som jag ska spelleda. Så jag håller på att läsa in mig i reglerna och knåpar med att bygga något episkt av allas bakgrunder. Har vi tur hinner vi börja spela nästa vecka.
  • Jag håller på att samla tankar till ett Dread-äventyr jag ska spelleda för min andra grupp, som är mestadels nybisar. Jag har inte kommit någon vart, men det får ta sin tid.
  • Jag pysslar i maklig takt på att bygga .pdf:er av två one-shots till Den yttersta domen. Högarna med handskrivna formulär gäckar mig.
  • Har gått runt och svurit över soundtracket till vår BW-kampanj. Hur fasen låter fantasy/steampunk? Hur får man en schysst blandning?

• Jag spelar Al qadim, ska spelleda Warhammer Fantasy och Noir Europa 1916.
  • Förbereder just Warhammer Fantasy och Noir Europa.
  • Nope.
  • Skriver på Shadows over Russia samt Gudarnas Blod.
  • Gudarnas Blod. Man spelar halvgudar av något slag och har stor inverkan på spelvärlden.

tull

Hero
1. Är deltagare i äventyret likstorm. Där spelar jag en "kristen conan barbaren". Äventyret går bra och vi är nära slutet.

2. Förbereder ett större äventyr vilket kommer börja med att rollpersonerna kommer hängas och de tänker tillbaka på vad som förde dem dit. Inspirationskällor: Beowulf, Njals saga, Divina comedia, Aeniden.

3. Pillar på en massa dikter och texter från antiken och medeltiden och konverterar dem till "fantasy" så att de går att användas vid spelmöten. Antingen när jag är spelledare eller spelare. Min nästa roll kommer vara skald är det tänkt.

4. Äventyret jag skapar (se .2), vet inte hur fan jag ska få spelarna ned i helvetet för att sen komma tillbaka igen så att de kan hängas. Jag vet varför de ska dit, vad som skall hända men inte hur de tar sig dit eller tillbaka. Typ så.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
  • Ska starta en kampanj i Apocalypse World. Jag ska vara MC.
  • Skriver reglerna till De som minns Atlantis. Jag vet hur jag vill att de ska se ut, och håller på att skriva ner dem i begriplig form så att jag ska kunna få kritik.
  • Filar på massor av andra spel.

hakanlo

Hero
DeBracy said:
[*] vad du spelar eller spelleder.
Spelleder Warhammer FRPG, med ganska låg frekvens.

[*] du pysslar med material till något spel,handouts, nya formulär, cheat sheets, osv.
Korrläser >Human i ett försök att bidra till Kranks spel.

[*] du har gått och funderat på nåt rollspelsrelaterat på senaste tiden som du inte riktigt kan få ur tankarna.
Jag funderar en del på vad jag VERKLIGEN vill ha ut av det här med rollspel. Hur vill jag spela? Hur ofta? Med vem? Vilket spel? Vad vill jag ha för kvaliteter i spelet? Skulle jag orka göra mitt eget spel?

Dimfrost

Special Circumstances
Och Apocalypse World kommer att rocka så hårt. Jag är grymt taggad, inte minst för att det var så länge sedan vi spelade rollspel på allvar. Jag funderar som bäst på vad jag ska spela för något.

Sedan skriver jag på lite saker, men det var ju inte det man skulle berätta om här. :gremsmile: (I mitt fall handlar det om några små avsnitt till Trakorienrollspelet.)

CapnZapp

Myrmidon
* deltar i en Hârn-kampanj
* slår fram en Skald till en d20:ish kampanj
* pular lite med rollspelsformulär till sagda d20:ish kampanj
* drömmer om att spelleda mitt ihopsamlade material till såväl Call of Cthulhu och Dragon Age
* försöker fortfarande komma över chocken hur brutalt old skool HM egentligen är :gremwink: