Nekromanti Vad gör man åt en SL som...

Jeffe

Veteran
Vad gör man åt en SL som gör så här:

SL: du vaknar upp bakfull på värdshuset nästa morgon och..
RP: men min karaktär e ju typ nykterist.
SL: ja men alla andra på värdshuset tvingade dig att dricka.. sedan går du ut på staden och möter den mystiske mannen och sedan beger ni er ut ur staden och påväg mot ----
RP: men jag skulle köpa en ny rustning o mat först juh!
SL: tyvärr men du glömde bort det..
SL: sedan kommer ni fram till ----- och hittar trollkarlen efter några timmars letande och kan ge honom föremålet han sökt efter i 100 år.
SL: sedan tar ni in på ett värdshus igen och..
RP: men vi har ju inga pengar!
SL: jo ni råkade hitta 100 guld mynt på torget.

SL: grattis!! ni klarade uppdraget helt perfekt och får hela 5000 XP och 1000 guld mynt var av den snälle trollkarlen.. det blev inga några fighter för jag orkade inte börja med en massa tärnings slag den här gången..
nu får någon annan vara SL

RP: eh.. jaha..

några ideer ?

Jeffe the Machine Man

König

Hero
Läs en bok i stället, det blir säkert roligare. För denne DM verkar ju inte kunna leda ett spel överhuvud utan bara berätta en saga.
Annars kan man ju göra helt "galna" saker som inte passar in på hans lilla utstakade-linjära-raka idé. Som "Du vaknar upp bakfull", "ja då fortsätter jag och dricka och blir full igen!"

"When the DM laughs it is already to late"

Johan K

Gammal & dryg
BYT !!!! (NT)

/images/icons/wink.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

chrull

Stockholm Kartell
lätt..

SL:a själv.. han är tydligen trött på att vara spelledare.. eller så är han otroligt dålig som det.. låt honom spela istället om det är det han vill.. om han VILL SL:A så kan du helt enkelt sl:a själv först för att visa hur det ska gå till..

¨chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Dr_Morbid

Swordsman
ifall han är din kompis så säger du snällt attt ngn annan kanske ska vara speledare, det blir ju litet kompilicerat ifall endast han äger ett spel, men det finns många väldigt bra gratis spel ute nu, bl.a terra draconis (har iofs inte titta på det själv men litar på andra) och så köper du litet papper som du skriver ut hela spelet på, relativt billigt oh hyfsat ok kvalitet. men jag tycker att alla i hela gruppen ska ha ett snack med honom därför att man måste ha kommunikation mellan spelarna och speledaren. annars blir det bara skit av alltihop. det var ngt jag tyvärr lärde mig lite sent. )=

/Dr_Morbid

Troll är snyggare än människor

Kauris

Veteran
Snacka med honom om saken, föreslå eventuellt att ni kan turas om att vara DM.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule

shadow_UBBT

Warrior
Han vill inte vara SL tycker jag det verkar som. Det verkar nästan som han inte vill spela alls om han inte orkar med tärningsslag. Låt honom spela eller släng ut honom ur spelgruppen. Man kan alldrig tvinga någon att vara spelledare eftersom det kräver kärlek för att skriva ett bra äventyr. Låter lite töntigt men så är det.

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)