Vad gör man åt en SL som gör så här:
SL: du vaknar upp bakfull på värdshuset nästa morgon och..
RP: men min karaktär e ju typ nykterist.
SL: ja men alla andra på värdshuset tvingade dig att dricka.. sedan går du ut på staden och möter den mystiske mannen och sedan beger ni er ut ur staden och påväg mot ----
RP: men jag skulle köpa en ny rustning o mat först juh!
SL: tyvärr men du glömde bort det..
SL: sedan kommer ni fram till ----- och hittar trollkarlen efter några timmars letande och kan ge honom föremålet han sökt efter i 100 år.
SL: sedan tar ni in på ett värdshus igen och..
RP: men vi har ju inga pengar!
SL: jo ni råkade hitta 100 guld mynt på torget.
SL: grattis!! ni klarade uppdraget helt perfekt och får hela 5000 XP och 1000 guld mynt var av den snälle trollkarlen.. det blev inga några fighter för jag orkade inte börja med en massa tärnings slag den här gången..
nu får någon annan vara SL
RP: eh.. jaha..
några ideer ?
Jeffe the Machine Man
SL: du vaknar upp bakfull på värdshuset nästa morgon och..
RP: men min karaktär e ju typ nykterist.
SL: ja men alla andra på värdshuset tvingade dig att dricka.. sedan går du ut på staden och möter den mystiske mannen och sedan beger ni er ut ur staden och påväg mot ----
RP: men jag skulle köpa en ny rustning o mat först juh!
SL: tyvärr men du glömde bort det..
SL: sedan kommer ni fram till ----- och hittar trollkarlen efter några timmars letande och kan ge honom föremålet han sökt efter i 100 år.
SL: sedan tar ni in på ett värdshus igen och..
RP: men vi har ju inga pengar!
SL: jo ni råkade hitta 100 guld mynt på torget.
SL: grattis!! ni klarade uppdraget helt perfekt och får hela 5000 XP och 1000 guld mynt var av den snälle trollkarlen.. det blev inga några fighter för jag orkade inte börja med en massa tärnings slag den här gången..
nu får någon annan vara SL
RP: eh.. jaha..
några ideer ?
Jeffe the Machine Man