Nekromanti Vad gör du för DoD-91-gubbe?

Jocke

Man med skägg
Anarchclown;n103798 said:
Ok. 91:an har ju de uppenbara. Skit i pengar eller status från början. Egendomslös funkar fint. Du ska döda saker i alla fall. Oavsett om du är magiker eller inte ska du ha 18 i STO. Billigt och ger KP och skadebonus. Inte valfritt. Överlag är det i övrigt bra att lägga sig på runt 14 i snitt på grundegenskaperna vilket du borde ha råd med om du inte köper pengar eller annat trams. Om du ska vara magiker så rekommenderas elementarmagiker. Elementarmantel och förstärka är ett bra skydd tillsammans som ger hög ABS och som du kan kasta när du inte är stressad. Förtrolla Vapen är jättebra på en stav eftersom du får två magiska vapen till priset av ett. Blixt är en bra attackbesvärjelse och köp ett i Explosion så du kan träna den senare utan att behöva hitta någon som lär dig den. Den är bonkers när du har den. Oavsett vad så ska du ha 15 i Sty så du kan drämma till folk ashårt med din stav och +1D4 skadebonus. Tricket är att oftast inte trolla när man spelar aktivt utan att "buffa" mellan scenerna.

Glöm inte KNÄCKA, Det är nästan alltid skitbra att ha sönder motståndarnas rustningar . Kom ihåg att det räcker med 1 effektgrad för att ha sönder ringbrynja och allt under.

Anarchclown

Swashbuckler
Jocke: Just det. Riktigt bra grejer. Fast grejen är att knäcka är lite samma som blixt och explosion. Bra lite senare. I början blir man för dålig på dem.

Fridigern

Swordsman
Tackar för roliga svar!

När det begav sig för mig (en tråkig universitetsstad för några år sedan) så gjorde jag en ambidextriös anka med två kroksablar, han var sjukt optad jämfört med de två riddartyperna som de andra spelade, trots att de hade försökt opta så gott de kunde. Under kampanjen skrapade han ihop en dubbelt så hög body-count som de andra, trots att de var än mer bordsrollspels-boffertomtar än jag. Jämfört med vad jag hört här så hade vi dock ingenting att komma med ur optningssynpunkt...

Det blev en jäkligt rolig kampanj som fick igång rollspelandet för mig igen. Jag inledde med ett äventyr från en Usagi Yoyimbo-tidning, en by-prästinna som förvandlar sig till ett odjur varje natt och dödar alla som försöker ta sig ut ur byn. Sen fortsatte näste SL med en jaga Robin Hood-historia (vi hann döda Robin innan vi kom på att vi jobbade för Prins John) samt något grott-kräl för att leta reda på en nekromantiker. Sista två stafettpinnarna var en följetång av en orch-invasion, först ett småskaligt äventyr som nästa spelledare fortsatte till att orcher som välde ner över hela världen.

Efter det fick vi några fler spelare och satte igång Svavelvinter, det höjde hela universitetstiden för mig. Roliga minnen!

Galactkaktus

Veteran
Det som gör mest skada per runda måste vara en halvorch krigare som går bärsärkargång med ett två hands svärd.
Sty 16 för svärdet
Sto 17-18 för skadebonus på 1T4

Maxa Två handsvärd, Bärsärkargång samt dra vapen resten av poängen i pengar och fysik.
Köp rustning med så hög abs som möjligt.

Gå in bärsärkargång du gör nu 2T10+2+1T6+1T4 i skada två gånger per runda.

Kontringen är förövrigt att avväpna bärsärken. Så du bör även maxa slagsmål.