Nekromanti Vad gör ett heligt vapen??

Ymir

Liten kantbaron
Re: och skillnaden är?

..och skillnaden är?

Av intrycket av 'Vandöda och Nekromanti' att dömma tycks nekromantin i Eon lika tråkig och Ärkeond som i vilken standard-fantasy som helst, och det lär väl gälla för de vandöda också...

Förhoppningsvis visar det sig att mina farhågor är ogrundade, och jag får möjlighet att ändra synpunkt inom kort. Lovar att uttala mig om 'Vandöda och Nekromanti' när jag läst den.

- Ymir, börjar förlora hoppet

Phelan

Hero
På julafton blev far full och slog oss

Eller för att uttrycka det annorlunda - hur är herr moderatorns sinnesstämning för tillfället egentligen? Ganska många hårda kommentarer så här i ottan, är han säker på att han inte överreagerar lite?

Mvh Phelan, som tycker folk ska gräva lite djupare och se om det inte finns några smulor pepparkaka kvar

Big Marco

Läskig
Re: och skillnaden är?

Ondska är subjektivt. Förnuft minde subjektivt.

Själv tycker jag att V&N är en rätt vetenskaplig bok. Vandöda blir verkligen redskap, snarare än bara "HP-högar" (med vissa undantag).

Mouja

Hero
Nja...

Jag skulle nog inte direkt säga att Dibuks dolk, t.ex, är speciellt "god".. speciellt inte som förrätt :gremtongue:

Men det beror ju på, ondskan definieras ju olika.. till exempel så tror jag inte att Dibuk kultister springer runt och skriker att de är "onda", de betraktar nog sig själva mer som "goda"