Eon Vad gillar ni att skapa för typ av karaktärer?

jensofsweden

Stjärnmagiker
Jag har en förkärlek för mystiker av alla de slag, då jag tycker magisystemet är kul (föga förvånande kanske då jag skrivit aspektböcker). Föredrar i övrigt socialt/akademiskt lagda rollpersoner över stridsorienterade sådana. Exempelrollpersonen Nadrikk är med andra ord en helt perfekt representation av den typ av rollperson som jag tycker om att spela :D

Otto Boll

Veteran
* Dolk & dyrkbeväpnad Lalastisk man med ett problematiskt förhållande till andras äganderätt samt Tirakers/Momolaners syn på könsroller.

* Thismalvisk bågskytt som under sitt trotsiga tonårsuppror (läs 40-årsåldern) lämnat de djupa skogarna för att vidga sina vyer och söka lyckan som hyrsvärd, men kämpar hårt med att anpassa sig till den kaotiska tillvaron i andra länder och kulturer.

Last edited:

Big Marco

Läskig
Nu har jag inte spelat Eon på vääääligt länge, men kan roa mig med att rulla RP eftersom det är rätt kul! Så jag vill helst spela en sån där helt oväntad rollperson som man bara kan få i Eon!
Minns med ömhet när vi slump-slog fram en RP under en kampanj, och RPn blev en tempelriddare och bakgrundshändelserna feedade in perfekt (han hade varit med om ett mirakel, hade haft kontakt med ett Daak-helgon, avancerat i Daak-kyrkan, varit avgörande vid ett legendariskt fältslag, etc). Som sista moment så slumpar man fram två Expertiser (ett slags smala unika special-färdigheter) och snubben får "Skylla på andra" och "Orgier"... Snacka om att hela bilden av karaktären skrevs om tack vare dessa. Otroligt minnesvärt!

Arrikir

Venator
När jag spelade Eon (det var Eon III) som tonåring spelade jag alltid en människa från Soldarn och ofta en vapenmästare. Det blev aldrig något av de Eon äventyr eller kampanjer jag spelade, men en vapenmästare och en kock tror jag det blev ändå