Vissa av oss hade ju ruskigt svår abstinens, så det uppstod en slags wrnu-gerilla-rörelse ganska snabbt. Egen chattkanal på irc.quakenet.org (#wrnu) som höll oss sysselsatta en stund, men när vi behövde ytterligare wrnu-injektioner räckte inte ens det. Till slut blev det ett surrogatforum med egen vrållåda till och med (rollspel.createaforum.com)...
Men ni som inte är tillräckligt mycket wrnu-narkomaner för att söka wrnu-metadon, vad har ni gjort istället för att diskutera här?
Jag gnällde på facebook om att forumet var nere. Och så gjorde jag gifar av repliker i Fight Club för att illustrera mitt missnöje:
Inledande "det är väl egentligen skit samma":
När skakningarna satte in:
När forumet mailade mig "grattis på födelsedagen" och jag insåg att servern troligen var igång och hade hälsan men att den inte kunde kommas åt utifrån bara:
Och så igår, när jag började vänja mig vid att inte ha ett WRNU:
Jag våndades i tystnad, satt i ett glåmigt hörn och tröståt kakor (som min avatar), och spelade (ännu en gång) igenom hela Starcraft + Broodwar + den 'omöjliga' Enslavers I och II-kampanjen. Så dystert är mitt liv.
Jag förskräcktes av tanken på att vara utan en vrållåda att slösa bort tiden på och försökte snarast hitta alternativa prokrastineringsmetoder. Det dröjde inte så länge innan jag hittade till irc-kanalen och kunde andas ut. Där smiddes planerna på punkforumet och när detta föddes och sedermera formades till perfektion trivdes jag som fisken i vattnet. Och det gör jag än idag.
Jag har blandat friskt mellan att spela Skyrim, Morrowind, Fallout New Vegas på datorn och pyssla med ett hemligt översättningsprojekt, så fullt upp. Hur länge är det forumet varit nere nu? Ett par dagar?
Tiden utan "Nya" wurrnu funkade bra borta på piratforumet. Utan det hade jag nog inte klarat mig! Besöket på pirat-wurrnu väckte också upp gamla minnen om wurrnu (alltså, det riktiga forumet) och funderingar över varför det bara inte städades undan gammal skit för att göra plats för nytt. Mina skills och min kunskap inom det hela är bristfällig, men det känns som en rimlig lösning. Typ, öhh om vi tar bort en massa onödiga användare och en massa saker som tar plats borde vi klara oss i 15 år till. Känns som att det finns likvärdiga forum här runt på internetz som funkar, men de kanske har en annan bas (eller vad det heter). Vad vet jag?
På piratforumet kommer jag inom kort att klättra i hierarkin och bli utnämnd till hedersmoderator. Det är fedt!
Påbörjade en omspelning av Dragon Age Origins och petade på förberedelser inför en Unknown Armies-kampanj med setting från Esoterrorits 2nd ed Station Duty.
Svenska kulter (novellsamlingen) anlände till biblioteket och den blev läst. Satans kalas kapitel 1 och 2 blev läst. Började skriva på en artikel om regler för rädsla. Det är en sammansmältning av eon IV och don't rest your head.
1. Bidragit till irc-kanalen #wrnu med Q-bot-fix och marknadsföring.
2. Utnyttjat Facebook för att bolla med Magnus och Dante, lämna lägesrapporter via föreningens sida och diskutera Fantasy!-funderingar.
3. Läst Fantasy!, DoD87 och jobbat på rollspelsrelaterade illustrationer.
Spontant känns det ju som att IRC-kanalen var en briljant idé och vi som hittade dit (och sedemera till punkforat) drog vinstlotten Just sayin'
Ymir said:
det har funnits en mer eller mindre vagt wrnu-kopplad IRC-kanal tidigare, den uråldriga #rpgonline på IRCnet. Den finns fortfarande men är praktiskt taget död.
Jag spenderade nog minst en timme varje dag åt att försöka hitta information om vart sidan tagit vägen... men av någon anledning så hittade jag inte WRNU's facebook sida förän kanske 2 dagar sedan (min google-fu bruka vara mycket bättre), vilket då tillslut ledde mig till irc grejen.
Övriga tiden spenderade jag på vad jag brukar spendera min tid på, spel, tv-serier, film, och internet. XD
Mer specifikt så har jag spelat diverse mängd av, Wasteland 2, Rimworld Alpha 7, Brigade E5: New Jagged Union, 7,62 High Calibre (Brigade E6), Civilization V. Sen har jag tittat på 3 F1 kvalifieringar och tävlingar (Ungern, Belgien, Italien, jag ligger lite efter... som vanligt med allting just nu), diverse filmer och dokumentärer, lite diverse tv-serier. Och sedan så klart min standard internet runda, med några forum, några youtube kanaler, plus diverse information om vad det nu än kunnat vara.
Ymir said:
vad är wrnus facebook-sida? rollspel.nu verkar det inte vara iaf, den ser stendöd ut för mig.
Den som Ond bråd död länkade till är den jag lyckades hitta tillslut.
Det var tack vare någon persons facebook inlägg för bara någon dag sedan (tror det var någon som arbetar med sidan), som refererade och länkade till den, som jag lyckades stöta på den. XD
Kommer folk att stanna på punkforumet? Eller kommer det att bli ett till forum, vid sidan av wrnu? Jag har känt av abstinenesen men inte kunnat hitta någon av de nya samlingsplatserna. Det kändes väldigt konstigt att inte ha någonstans att prata om saker som händer, typ Symbaroum kampanjen osv.
Väldigt glad att vi är tillbaks på banan! Järnringen borde kanske överväga att skaffa sig ett eget forum, det är synd att allt användargenererat material som samlas här riskerar att försvinna.
Dante said:
Sånt här SKA inte hända.
Efter att ha haft två långa perioder av nedtid på kort tid tittar vi nu på att lägga Rollspel.nu på extern hosting med automatisk backup.
Kommer folk att stanna på punkforumet? Eller kommer det att bli ett till forum, vid sidan av wrnu? Jag har känt av abstinenesen men inte kunnat hitta någon av de nya samlingsplatserna. Det kändes väldigt konstigt att inte ha någonstans att prata om saker som händer, typ Symbaroum kampanjen osv.
Väldigt glad att vi är tillbaks på banan! Järnringen borde kanske överväga att skaffa sig ett eget forum, det är synd att allt användargenererat material som samlas här riskerar att försvinna.
Som Dante säger – det ska inte bli någon mer nedtid eller dataförluster av den här typen. Vi i redaktionen är lika besvikna som någon annan och strävar så klart efter att rulla stabilt och har därför sökt åtgärder som motsvarar det.
Punkforumet finns kvar och kommer säkert att ha lite aktivitet, men det finns ingen reell anledning att massmigrera dit Det är en liten lekplats med en jättebra vrållåda just nu och jag tror inte att det i praktiken blir någon konkurrens med det här forumet. Det är inte meningen iaf.
Men det är gratis och än så länge annonsfritt, och vrållådan kostade bara $6 för tre månader. Det skadar ju ingen att det ligger kvar.
solvebring said:
Och irc-kanalen #wrnu på Quakenet tänker jag aldrig ge upp!
... Fast det är ju för att jag hänger på Quakenet annars, på flera andra kanaler som #sverok och dylikt.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.